Egy csésze kávé - Vágó Réka

Kamasz Melinda
2014-01-02 09:08
A magyar dizájnerek finomak, érzékenyebbek, ezért van helyük a nemzetközi porondon - véli a minap több millió forint kockázati tőkebefektetéshez jutott magyar cipőtervező.
- Nemrégiben a Széchenyi Tőkealap fektetett be a cégébe. Mire kapták a pénzt és pontosan mennyit?

- 69,5 millió forinthoz jutottunk hozzá. Az általam nagyjából 10 éve alapított rekavago cipőmárkát ugyan egyre többen keresték, de problémát jelentett a növekedésünkben, hogy nem tudtunk készletet tartani. A tőkejuttatásból most lehetőségünk van teljes kollekciókat előre legyártani és forgalmazni.
- Nehéz volt meggyőzni a kockázati tőkéseket?
- Azt gondolom, az enyém egy szerethető sztori. Rögtön az egyetem után már elkezdtem a saját cipőimet tervezni. Akkoriban egyre többen akartak egyedi ruhát, megnőtt erre az igény, cipős viszont csak én voltam. Hamar felkapták a márkanevet. De a lábbelikészítés egy költséges műfaj, gépsorok kellenek hozzá, és persze a növekedés nem tud olyan kirobbanó lenni, mint egy IT-startupnál. A Széchenyi Tőkealap mindenesetre támogathatónak ítélt.
- Van ma igény...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/1 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!