Elektromos mobilitás

TÁVOLODÁS A KONNEKTORTÓL
Bucsky Péter
2013-09-05 06:30
A hibridek terjedése feltartóztathatatlan, a tisztán elektromos meghajtás azonban még számos problémával küzd.
Divatos lett az e-autózás, és sokan kiváló üzleti lehetőséget is látnak ebben. A hibridek ma már a mindennapok részévé váltak, a Toyota Priusból világszerte 3 milliót adtak el. A Tesla elektromosautó-cég megmutatta, hogy megfelelő üzleti modellel a mai technológiák is lehetnek népszerűek, sőt üzletileg is jövedelmezők. Sokak szerint a Tesla hasonló koncepciót követ a lassan innováló, óriás vállalatokkal teli autópiacon, mint ahogyan az Apple forgatta fel a telefonok piacát az iPhone-nal.

A bátorság és az újdonság azonban nem elegendő, ahogy azt a 180 millió dollár állami forrással kistafírozott Fisker esete is mutatja, amely nem tudta az elvárásokat teljesíteni, és dolgozóinak háromnegyedét kellett elbocsátania, s a támogatást is vissza kellene fizetnie. A Fiskert egyébként a Tesla egyik korábbi alapítója hozta létre, és 500 dollár körüli havi díjért lehet náluk e-autót bérelni. A két cég között ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/36 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!