Eltűnő fogyasztók

Kikapcs
Baka F. Zoltán
2014-02-08 16:00
Évi 70-80 ezer nem fizető fogyasztó tűnik el végleg, akik soha többet nem jelentkeznek a szolgáltatás visszakapcsolása érdekében - fakadt ki az egyik energiaszolgáltató cég magas beosztású munkatársa nemrég egy szakmai háttérrendezvényen. Igen szép számban szűnnek meg a szerződések a fogyasztók és a cégek között a lapunk által megkérdezett három társaság - az E.On, a Tigáz és a GDF Suez - tapasztalatai alapján.
Csak az E.On-nál évi 30-40 ezer szerződést kell felbontani a gáz üzletágban, s további 5-7 ezer szűnik meg az árampiacon. Cégtől függő, hogy közülük mennyien térnek vissza a szolgáltatóhoz. Általában elmondható, hogy a gáz esetében nagyobb a hajlandóság erre, mivel sok helyen gázalapú a fűtési rendszer. Ezt persze ki lehet váltani árammal, de ez a megoldás igazából nem jelent segítséget, ugyanis sokkal többe kerül, mint a gáz. Ráadásul az „alternatív" rákötések, lopások jóval több kockázattal járnak itt, mint az áramnál. Azért az áramlopás sem egyszerű, a kiszerződéskor a cég leszereli a mérőt, a csatlakozót, ráadásul azt követően az ellenőrzések is megszaporodnak ezeken a helyeken. Nagyjából azt lehet elmondani, hogy a gáz esetében a lekapcsolt ügyfelek 60 százaléka rendezi pár héten belül a tartozását, míg az áram esetében 30-40 százalékuk. A GDF Suez lefelé húzza az átlagot, a cég gázszolgáltatási területén a lekapcsolt fogyasztók 30 százaléka tudja később rendezni a tartozását.

A cikket keresse teljes terjedelemben a Figyelő hetilap 2014/6. számában.