Az utasok már e-mailben és push üzenetekb is értesülhetnek a járatinformációkról, késésekről.
Újabb és újabb szolgáltatásokat mutatnak be az ultra-low cost, tehát kemény fapados üzleti modellt folytató társaságok. Míg több korábbi fapados, így a Germanwings a hagyományos táraságokéhoz hasonló osztályokat vezetett be, és áraik sem igazán a legolcsóbbak, addig a Wizz Air és a Ryanair a kontinens leginkább elkötelezett társaságai a klasszikus fapados modell mellett.
Jelentős különbségek vannak azonban az ultra low cost modellek között is. A Ryanair utazási feltételei sokakat kellemes meglepetéssel szembesítettek, a trükkös megfogalmazások miatt sokan érezték úgy, hogy nem megfelelően tájékoztatták őket az utazás előtt a feltételekről, a fizetendő extra díjakról. Ezért úgy döntött a cég, hogy utas barát intézkedéseket hoz. Míg korábban az okostelefonokra szánt alkalmazásuk 3 GBP-be, tehát 1100 forintba került, ezt tavaly októberben ingyenessé
tették. Emellett azonban továbbra sem érdemes a kinyomtatott jegyet otthon hagyni, vagy túl nagy bőrönddel érkezni a reptérre, mert ez könnyen többe kerülhet, mint maga a jegy.
A Wizz Air apllikációja ingyenes volt mindig is, de a fapados modellben oly gyakori extra szolgáltatással tudták bővíteni. A ma bemutatta új Wizz Flight Info szolgáltatást lehetővé teszi az utasok számára, hogy a járatinformációról e-mail és push értesítéseket kapjanak. A Flight Info szolgáltatást jegyvásárláskor lehet a foglaláshoz adni mindössze 350 forintért, függetlenül attól, hány értesítést kap az utas, hogy mindig naprakész legyen a járatinformációt illetően.
|
"Mi a Wizz Airnél mindig arra törekszünk, hogy járataink mindig időben érkezzenek és ne legyenek késések" - mondta Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője. - "Ugyanakkor az időjárási viszonyok befolyásolhatják a járatok pontosságát, különösen télen. A Wizz Flight Info egy új szolgáltatás, amely tájékoztatja az utasokat az esetleges fennakadásokról vagy késésekről e-mailben és push értesítésekkel, így az új szolgáltatást igénybe vevők lesznek az elsők, akik értesülnek az aktuális járatinformációról. Még mindig vár ránk néhány hét, amikor havazhat" - tette hozzá Daniel de Carvalho. A Wizz Air több új innovatív megoldást mutatott be a fapados modellben, például a Duabajba közlekedő járatokon a kényszerből próbáltak előnyt kovácsolni. Mivel az A320-as Airbus gépeken nem lehet minden helyet eladni az igen csak messze lévő célállomásig, ezért lehetőség van a hat órás útra extra helyet vásárolni, így csak két főnek kell a három ülésen osztozkodni, lényegesen nagyobb lábtéren.