A T-Systems Magyarország Symposium 2013 elnevezésű szakmai konferenciáján tíz tematikus szekcióban több mint ötven előadó várta az érdeklődőket 2013. november 13-án, a Budapesti Kongresszusi Központban. Az idei Symposium központi témája maga „a jövő" volt, amellyel kapcsolatban technológiai és üzleti megközelítésű előadások is elhangoztak.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a Digitalizáció új szinteken című előadásában hangsúlyozta: a Magyar Telekom az elmúlt években teljes körű szolgáltatóvá vált, amely a távközlés és az infokommunikáció legújabb megoldásaival egyszerre képes kielégíteni a lakossági, a kis- és közepes vállalatok, valamint a nagyvállalati és államigazgatási ügyfelek igényeit. Az infokommunikáció világát a robbanásszerű fejlődés és a folyamatos változás jellemzi, miközben egyre növekszik az igény az ügyfélélmény fokozása iránt - hangsúlyozta a Magyar Telekom vezérigazgatója. Emiatt előtérbe kerülnek a „quality of life" szolgáltatások, amelyek megkönnyítik a mindennapi életet, hiszen mobilabbá, gyorsabbá és ezzel élményszerűbbé teszik az egymás közötti kommunikációt - fogalmazott Christopher Mattheisen.
Kerstin Günther, a Magyar Telekom Igazgatóságának elnöke előadásában elmondta: amíg a technológiai változások a XX. század elején a közlekedés nehézkességének vetettek véget, addig a XXI. század elején a kommunikációban tapasztalható korlátok bontódnak le napról napra. Ezek a változások lehetővé teszik, hogy a lehető legjobb technológiák mindenki számára elérhetővé váljanak és beépüljenek például az infokommunikációs cégek saját megoldásaiba. Kerstin Günther hozzátette: a Deutsche Telekom hosszú távon elkötelezett Magyarország mellett, mert az ország nyitott a növekedés lehetőségére és az innovációra, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Magyar Telekom elmúlt húsz éves sikertörténete.
Rékasi Tibor, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója (képünkön) Lépjünk be együtt a jövőbe! című előadásában kifejtette: a jelenlegi gazdasági környezetben különösen nagy szerepük van azoknak az infokommunikációs szolgáltatóknak (korábbi terminológiával: rendszerintegrátor cégeknek) amelyek úgynevezett „transzformációs partnerként" fokozni tudják vállalati ügyfeleik versenyképességét.
A T-Systems Magyarország ilyen cég, amely a szükséges változást támogató képességével és speciális iparági szaktudásával erős partnerként tud a vállalkozások rendelkezésére állni - tette hozzá Rékasi Tibor. Előadásában kitért arra is: a T-Systems Magyarország ezt a partneri szerepet regionálissá kívánja fejleszteni, amely törekvésre jó példa a Deutsche Telekommal és a T-Systems Internationallel együttműködésben, Budapesten megvalósított Közép-Kelet-Európai eHealth Kompetenciaközpont. Illetve Rékasi hozzátette: Kelet-Közép Európában a Deutsche Telekom csoporton belül igen erős az innovációs tudás megosztásának gyakorlata, a tapasztalatcsere, illetve a régiós leánycégek közt az egymásra odafigyelés
A plenáris program során előadott Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára is. Mellette előadást tartott a Magyarországon tartózkodó Rob Nail, a Singularity University vezetője is, aki inspiráló megközelítést adott az exponenciálisan fejlődő technológiák közeljövőjéről és mindennapi életünkre gyakorolt hatásáról. A délelőtti programban felszólalt még Soós Péter, a Boston Consulting Group magyarországi ügyvezető igazgatója, Michael Ganser, a Cisco Systems európai senior alelnöke, videóüzenetben Jean-Claude Michaca, az Oracle alelnöke, valamint Christian Wirth a T-Systems International részéről. Szót kaptak Ragoncsa Géza és Németh Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettesei is.
A plenáris programot a horizontális és vertikális trendeket bemutató szakmai szekciók követték, amelyekben a T-Systems Magyarország szakértői mellett az ügyfelek és partnercégek képviselői is megszólaltak. Utóbbiak között említendő a közlekedési, az egészségügyi, az állam- és közigazgatási, az ipari, a kereskedelmi és a pénzintézeti szekció is. Talán a legérdekesebb a Big Data trenddel foglalkozó szekció volt, ahol kiderült: bár sok konferencián fontos téma a Big Data, azt a fejlett világban is csupán a vállalatok egytizede használja, és egy éven belül is csupán 27 százalék tervezi bevezteni, így még senki sem késett le a trendről. Ugyanakkor a további késlekedés már igen jelentős versenyhátrányt okoz annak, aki nem ismeri fel, hogy a hatalmas (főleg trukturálatlan, gyorsan változó) adatmennyiség villámgyors elemzésével igen kritikus döntések hozhatók meg, akár automatizáltan is.
A Big Data jelenségre felhozott számos, szemléletes példát, illetve a konferencián felvázolt döbbenetes trendeket a Figyelő hetilapban részletesebben is kifejtjük majd.