A választások előtti évben nagy átrendeződések előtt áll a médiapiac. Már régen volt ennyi változás egyszerre a magyar sajtóban.
Az Axel Springer Ringier fúzió kapcsán gyakorlatilag az már eldőlt, hogy két önálló cégbe szervezik a portfóliót. Az Axel-Ringier közös cégbe kerülnének a női és bulvártartalmak, így a Kiskegyed, a HOT magazin és a Blikk is, míg az osztrák Vienna Capital Partners (VCP) kockázati tőkebefektető által létrehozott cégbe az Axel regionális lapjai, a Világgazdaság, (amelynek piaci konkurensét, a Napi Gazdaságot most vásárolta meg a Századvég kiadó,) a Nemzeti Sport és Népszabadság. A tárgyalásokat - amelyek Hendrik Lange Axel Springer-sajtófőnök lapunknak adott tájékoztatása szerint ugyan jól haladnak - még nem zárták le. Piaci információink szerint az egyeztetések jelenleg arról folynak, milyen áron számítódjanak be a különböző portfóliók az ügyletbe, s a VCP végül milyen árat fizessen a hozzá kerülő lapokért. Viszont a Gazdasági Versenyhivatal sem mondta még ki a végső szót, s ezek szerint az sem világos, hogy a médiahatóság, amelynek ismét van rendeletalkotási jogkörrel felhatalmazott elnöke, nem akar-e újra ringbe szállni. A Figyelő információi szerint egyébként az Axel-Ringier közös cég vezetője az a Bayer József marad, aki már évtizedek óta a német Axel Springer csoport magyarországi helytartója. A VCP-hez igazol viszont Mihók Attila, aki jelenleg a Ringiert vezeti.
A TV2 eladása is zajlik. A Nyerges Zsolt érdekeltségi körébe tartozó Infocenternél a másik jelentkező, a Viasat3-mal a magyar piacon jelen lévő Modern Times Group (MTG) azonban jóval nagyobb ajánlatot adott. A Viasat több szempontból is a perifériára szorult a hazai tévés piacon, a tulajdonosnak nem volt más választása: nyer vagy távozik. Lapunk megbízható forrásból úgy értesült, hogy van egy harmadik érdeklődő is a TV2.re.
A Sanoma is rendezi régiós portfólióját. A finn cég már megvált román érdekeltségeitől, és tartja magát a hír, miszerint ez történik hamarosan a magyar portfólióval is. Információink szerint először egyben próbálják eladni az egész céget, s amennyiben ez nem sikerül, később kerül sor a csomagonkénti értékesítésre. A portfólióból egyébként a magyar médiapiacon sokan szemezgetnének.
A részleteket a Figyelő csütörtöki lapszámában olvashatják.