Globális csillogás - Befektetések webes divatcégekbe

Bucsky Péter
2013-08-22 07:40
Villámgyorsan tudnak nemzetközileg is terjeszkedni a feltörekvő, inter¬netes divatmárkák. A jelenségre a kockázati tőke is felfigyelt.
Millió dolláros tőkebefektetésről szóló hírek esetén egy újabb informatikai cégre tudnánk csak gondolni, pedig az ilyen összegű üzletek már nem ritkák a divat világában sem. A párizsi Raaad.fr az elmúlt hetekben jutott 2,5 millió euró befekte-téshez. Ráadásul a városi hipszter szubkultúrára összpontosító társaságnak egyetlen üzlete sincs, csak webáruházuk.

Néhány éve ugyanez még teljesen elképzelhetetlen lett volna, pedig ez a cég egyetlen év alatt egymillió vásárlót vonzott Franciaországban. A tőkebevonás segítségével Németországban és Nagy-Britanniában is terjeszkednek, majd az Egye-sült Államok a cél. Ilyen gyorsaságú expanzió a hagyományos bolthálózatoknál és a viszonteladói értékesítési csatornákkal gyakorlatilag kivitelezhetetlen lenne. Azaz a divatvilág legújabb sztárjai az internetre támaszkodnak, és éppen ezért tudnak az informatikai vállalkozásokhoz hasonlóan gyors növekedést és busás...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/34 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!