Gúzsba kötött pálya - Városi vasúti álmok

Bucsky Péter
2014-01-09 08:59
Totyogással felérő léptekkel halad csak a budapesti regionális vasúti közlekedés fejlesztése.
Új jelölésekkel kellett megismerkedniük a decemberi menetrendváltáskor az elővárosi vonatokon utazóknak, egyelőre a dunántúli vonalakon. A számos európai nagyvárosból ismert megoldásban az S a személyvonatot, a G a gyorsított személyvonatot jelöli, a szám pedig a vasútvonaléra utal. Már önmagában ez is szemléletbeli változást takar, de még inkább igaz ez a G43-as járatra, amely Székesfehérvárról nem szokás szerint a Déli pályaudvarra, hanem Kőbánya-Kispestre közlekedik. Újdonság ugyanis, hogy a vasút a fővároson belül teremt új kapcsolatot, 14 perc alatt téve meg a városi közlekedéssel 35-45 perces távot. Budapest-bérlettel - amely a városhatáron belül közlekedő MÁV- és Volán-járatok többségére is érvényes - bárki használhatja a járatot. Üröm az örömben, hogy az csupán óránként közlekedik, és ez erősen limitálja a kihasználtságát, pedig a koncepció igazán előremutató.

ÉVSZÁZADOS GO...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/2 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!