Gyöngyhalászok az adattengeren

Nálunk alig használják az adatelemzést
Devecsai János
2013-10-24 06:34
Bár a big data megoldásokkal fel lehet térképezni az ügyfelek online vásárlási szokásait, használatuk világszinten gyerekcipőben jár. Nálunk viszont még csak egy-két fehér holló akad – derült ki a múlt heti Internet Hungary konferencián.


Évi közel 470 milliárd dolláros forgalmával a Wal-Mart hiába számít a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának, az eladásaikat döntő részt a szupermarketjeikben realizálják. Így a netes kereskedelemben csak másodhegedűsök lehetnek az olyan online óriások mellett, mint az Amazon. Ahhoz, hogy részvényeseik a jövőben is örömmel fogadják a negyedéves pénzügyi jelentéseket, a Wal-Martnál úgy döntöttek, hogy a digitális piactéren is élre törnek. Hogy ezt elérjék, strukturálatlan adatokat is elkezdtek gyűjteni a már meglévő és a potenciális vásárlóikról.



A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/43 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!