Nem érzékel lényegi változást a tulajdonosváltás kapcsán a Rába elnök-vezérigazgatója. Lapunknak beszélt arról is, hogy a lassan két éve többségben lévő állami tulajdonos eddig nem jelentkezett a jelenleginél nagyobb eredményt hozó ötlettel, így a stratégia nem módosul.
– Gratulálok, a Rába–Volvo nyerte a Volánbusz 61 csuklós buszra kiírt tenderét. A páros biztos befutó volt?– A kategóriában a Rába adta a legjobb árajánlatot a Volvóval a háta mögött. A magyar tartalom vonatkozásában is a miénk volt a legjobb ajánlat, mert minden közpénz itthon marad.
– Hogyhogy?– A partnerekkel azt írtuk alá, hogy fenntartható igény esetén abban a termékkörben, amelyben nyerünk, folyamatosan lokalizáljuk, helyi összeszerelésre alapozzuk a gyártást, ezzel növelve a magyar hozzáadott értéket. Amit pedig nem lokalizálunk, annak az értékét a Volvo visszavásárolja részben Rába futóművekből, alkatrészekből, részben más magyar termékekből. Az ellentételezési szerződést már aláírtuk, ez garantálja, hogy minden egyes autóbuszra elköltött forint, amit a Rába–Volvo elnyert, itthon marad.
– Ez az első fontos közös skalp, mit vár még a Vol...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!