Hét százalékkal növelte árbevételét az Intersnack Magyarország Kft. tavaly
2014-02-04 17:03
Tavaly 7 százalékkal, 11,3 milliárd forintra nőtt a Chio termékeket gyártó Intersnack Magyarország Kft. nettó árbevétele, ezzel több éve tartó csökkenő trendet fordított meg a győrszentiváni snack-gyár - közölte a társaság az MTI-vel kedden.
A tájékoztatás szerint az eredményt a belföldi és a tengerentúli értékesítés növelésével, valamint a működés racionalizálásával tudták elérni. Mint írták, a népegészségügyi termékadó két évvel ezelőtti bevezetése nehéz helyzetbe hozta a céget, eladásai visszaestek: a 2000-es évek elején még több százmillió forint mérleg szerinti eredményt produkáló Intersnack működését német tulajdonosai 2011-ben és 2012-ben hasonló mértékű veszteségek árán tudták csak fenntartani.
A különadó hatásainak ellensúlyozására bevezetett, a működés racionalizálását célzó intézkedéseknek, illetve a javuló eladási adatoknak köszönhetően a veszteség azonban 2013-ban 96 millió forintra mérséklődött. A vállalat új termékek bevezetésével 13 százalékkal növelte eladásait belföldön, a győrszentiváni Chio gyár termelésére pedig a nyugat-európai és tengeren túli országokba irányuló export 22 százalékos emelkedése is jótékony hatással volt.
A kedvező folyamatoknak köszönhetően az év során a dolgozói létszám 10 százalékkal 400-ra bővült, közülük 295 állandó, a többi bérelt munkaerő.Az Intersnack továbbra is jelentős szerepet vállal a hazai termelők által előállított mezőgazdasági alapanyagok felhasználásában: évente 1 milliárd forint értékben több mint 12 ezer tonna gabonát vásárol fel lisztes és extrudált termékei előállításához; illetve 190 tonna magyar fűszerpaprikát, 200 millió forint értékben.
A fűszer zömét az Intersnack Vállalatcsoport külföldi gyáraiban használják fel. A közlemény idézi Merkler Róbertet, az Intersnack Magyarország Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: Európa egyik legalacsonyabb egy főre eső snack-fogyasztását felmutató belföldi piac a népegészségügyi termékadó bevezetése óta folyamatosan zsugorodik, és a magyar Intersnack hagyományos exportterületeinek számító cseh, szlovák, román, bolgár snack piacok is gyengélkednek, így tavaly különösen nehéz körülmények között tudtak fordítani a cég helyzetén.
A foci VB és EB alatt hagyományosan sok snack fogy, ezért az idén talán megállhat a piac csökkenése, és pozitív várakozással tekintenek a tavaly beindult távol-keleti és a skandináv eladásaikra is - tette hozzá.
MTI