Megszólalt a sztár weborvos - Nagy dobásra készülök
Interjú Meskó Bertalannal
2013-07-13 07:00
Tízből kilenc megkeresést visszautasít, mégsem reklámoz csodaszereket Meskó Bertalan. A huszonéves, Stanfordra is meghívott magyar sztár weborvosnak rövidesen könyve is megjelenik Amerikában, amelyben szakterületéről, a közösségi média használatáról ír az orvoslásban.
- Ha jól értesültünk, nagy dobásra készül rövidesen. Mi lesz a következő mérföldkő a Meskó Berci-féle sikersztoriban?
- Tanulmányaim során mindig is lenyűgözött a medikusok és gyakorló orvosok belgyógyászati Herold kézikönyve. Ebben minden fontos betegség egyszerű, világos és rövid leírása megtalálható. Az alaptankönyv lépésről-lépésre végigvezet a szükséges kezelés állomásain, így a klinikai gyakorlatban is forgatják. Én egy ehhez hasonló könyvet írtam a közösségi média használatáról a klinikai gyakorlatban, amely a neves Springer kiadó gondozásában jelenik meg az USA-ban, reményeim szerint heteken belül. Épp most küldtem vissza a kézirat jóváhagyott verzióját, amelybe 10 hónapnyi munkát fektettem.
- Őszintén gratulálok, ám adódik a kérdés, hogy egy most 28 éves srác hogyan tud ilyen rövid idő alatt ilyen nagy ívű karriert befutni. Például előad a Stanfordon is, az Independent magazin az öt legnépszerűbb orvosi Twitterező közé választotta négy amerikai mellett, a Svéd Iparkamara a Webicina.com-ot díjazta, hogy csak pár fontos elismerést említsünk. Honnan van a protekciója?
- Az egészségügyben, ha bárki bármit el akar érni, az az első kérdés, hogy mióta csinálod. Én nem egy-két éve, hanem tíz éve dolgozom a szakterületemen. Ez a műfaj nem olyan, mint egy sporttal vagy kereskedelemmel foglalkozó oldal márkájának felépítése. Egy professzor kérdezte nemrég, hogy hogyan tudjuk a mai minőséget kínálni. A válaszom az volt, hogy az elmúlt hat évben 6000 releváns orvosi online forrást válogattunk ki a kollégáimmal manuális módon. A Webicina.com ma 140 betegségben és szakterületen, 20 nyelven gyűjti össze az adott ország legfontosabb és egyben leghitelesebb, csak a bizonyítékokon alapuló orvoslással foglalkozó blogjait, hírforrásait, közösségi média csatornáit. Év végére 30 nyelv és 160-170 téma lefedése a cél. Ezt a rengeteg, előzetesen is ellenőrzött hírforrást rendszeresen minősítik is a betegek, az olvasók, és a kollégáimmal időről időre az összes forrást figyeljük, átnézzük. Negatív minősítés esetén levesszük a kérdéses oldalt, majd ha annak gazdája hitelt érdemlően, tényekkel bizonyítja szakmaiságát, visszakerülhet a mi közösségünkbe. A lehető legjobb szolgáltatást adjuk, méghozzá az orvosoknak és a betegeknek ingyenesen.
- Mégis, a Meskó 'márkanév' felépítéséhez elég volt egy erős webes szolgáltatás?
- ...
A választ, és az interjú többi részét a Figyelő hetilap 2013/28-ik számának 51-ik oldalán találja.