A televíziótársaságok világszerte igyekeznek tartani a lépést a web2 és az okostelefonok által átformált médiafogyasztási szokásokkal: hódítanak az interaktív műsorok és a játékosított tartalmak.
Aranykorát éli a televíziózás. Olyan hollywoodi sztárrendezők alkotnak a kis képernyő számára, mint Martin Scorsese, Ang Lee, Eli Roth és Steven Soderbergh. Sőt, kifejezetten az internet számára is rendeznek, mint ahogy Bryan Singer és David Fincher tette, utóbbi a Netflix számára. Az Amerikában 29, külföldön 6 millió előfizetőt számláló online videokölcsönző menedzsmentje évi legalább 20 saját gyártású sorozat megrendelését helyezte kilátásba. A Wachowski testvérek máris leszerződtek velük.
De a fénykort nagyfokú bizonytalanság is jellemzi. Ma közel 700 ezer letölthető alkalmazás és 100-160 tévécsatorna verseng a nézők figyelméért a fejlett országokban. A közönség soha nem látott mértékben fragmentálódott, nehéz kitűnni ebben az óriási mezőnyben. A nézők, felhasználók szabad hozzáférést, választást, kontrollt és kényelmet akarnak, nem fix műsoridőket. A tévéipar legnagyobb expója, a Cannes-ba...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/22 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!