Ennek köszönhetően az eddigi 12 millióról 17 millióra emelkedik az évente legyártott abroncsok száma, és a tavalyi 162 milliárd forintos árbevétel körülbelül 250 milliárdra növekszik. Ezzel a legutóbb a Figyelő Top200-as listáján a 47. helyen végző vállalat további mintegy 15 helyet léphet előre.
Globális szempontok
A világszerte hét gyárral rendelkező csoport számára rendkívül fontos az egyetlen európai, a rácalmási üzem. Az unió országaiban ugyanis nagy arányban veszik a kiemelkedő minőségű, nagy teljesítményű abroncsokat, a Hankooknak pedig régi törekvése, hogy bekerüljön a prémium gyártók elit klubjába.
Az ezekre a cégekre jellemző 5 százalékos árbevétel-arányos kutatás-fejlesztési költést már hozza a csoport, és a magyarországi ügyvezető, Lee Sang Il úgy becsüli, hogy technológiai felzárkózásuk például a Michelinhez képest már 90 százaléknál tart.
Igaz, a piaccal ezt még nem tudták teljesen elismertetni, mert termékeik átlagos árszintje körülbelül csak 80 százalékos a francia gyártóéhoz képest. Noha a Forma-1-be egyelőre nem kívánnak belépni, a presztízs erősítését szolgálja, hogy a Hankook évek óta kizárólagos szállítója a német túraautó-bajnokságnak.
Prémium beszállító
A márkaépítés sikerét jelzi, hogy ez évtől a nem olyan régen még legfeljebb erős középkategóriásnak elkönyvelt cég szállíthatja a Mercedes új S és E osztályú prémium modelljei számára a gyári abroncsokat. Utóbbiak ráadásul Magyarországon előállítottakkal gördülnek le a végszerelő szalagról.
A Hankook magyarországi tevékenységéről és globális terveiről részletesen olvashat a Figyelő hetilap december 19-én megjelent karácsonyi dupla számában.