Már az ADDODA is az árvízre fókuszál

2013-06-10 16:09
Az ADDODA okostelefon alkalmazás kiemelt gyűjtőakciói menüpontban rendszerezi a dunai árvíz kapcsán létrehozott tárgyi adomány gyűjtő helyszíneket. Az alkalmazásban megtalálható, hogy a legnagyobb segélyszervezetek pontosan milyen adományokra számítanak, és pontosan hol fogadják azokat szakembereik. Az applikáció GPS helyzet alapján egy kattintásra a gyűjtőpontra vezető utat is megtervezi. Tessék adományozni.
A legnagyobb hazai segélyszervezetek speciális gyűjtési akciókat indítottak az árvízvédelemben tevékenykedők támogatására és a károsultak megsegítésére. A Telenor több éve működő, saját fejlesztésű, tárgyi adományozást segítő mobilapplikációjában, az ADDODÁ-ban a Magyar Vöröskereszt, a Baptista Szeretetszolgálat, az Ökumenikus Segélyszervezet, a Katolikus Karitász és a Máltai Szeretetszolgálat tárgyi adománygyűjtő pontjai találhatóak meg. Az applikáció „Kiemelt akciók"menüjében most az árvízhelyzet kezelése érdekében létrehozott kiemelt gyűjtőpontok már megtalálhatóak, az alkalmazás a Google Maps segítségével egy kattintásra a gyűjtőponthoz vezető útvonalat is megtervezi. A segélyszervezetek első sorban tisztítószerekre, higiéniai eszközökre, tartós élelmiszerekre, takarókra és hálózsákokra számítanak. Az alkalmazásban elérhető helyszínek a segélyszervezetektől érkező információk alapján folyamatosan frissülnek.

Az ADDODA okostelefon alkalmazás androidos telefonokra itt érhető el >>>>

A Telenor az árvízi helyzet fejleményeit követve mobil bázisállomását már múlt héten Győr térségébe szállította, ahol az eszköz egy ideig éppen a később evakuált Győrújfalun várta az éles bevetés pillanatát. A mobil-bázisállomás végül az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal és az Országos Rendőr-Főkapitánysággal folytatott párbeszédek során egyeztetett területen teljesít szolgálatot. A bázisállomás az adott mobil-cellában több ezres létszámmal megnövekedett forgalom kiszolgálását fennakadások nélkül teljesíti, ezzel támogatva a térségben beavatkozó katasztrófavédelmi szakemberek hatékony munkáját. A kiegészítő hálózati rendszer telepítésével és üzemeltetésével kapcsolatban felmerülő költségeket a Telenor teljes egészében átvállalta.

A Magyar Vöröskereszt a Telenorral májusban kötött stratégiai együttműködés részeként beavatkozások alkalmával hasznos szolgálatot teljesítő mobileszközökre jelezte igényét. A segélyszervezet részére átadott mobileszközök (por- és cseppálló okostelefonok, tabletek, laptopok és Hipernet) már az árvízi felkészülés első napjától szolgálatot teljesítenek a szervezet munkája során. A segélyszervezet a Telenor másik felajánlására is jelezte igényét: a telekommunikációs cég önkéntesei aktív részvételükkel vettek részt a védekezési munkálatok során. A Telenor önkéntesei szombaton és vasárnap Nagymaroson, Kismaroson és egyes budapesti helyszíneken közvetlenül a gátépítésben, illetve egyéb logisztikai feladatokban vettek részt.

Az árvízi helyzet idején a Telenor és a Magyar Vöröskereszt közös fejlesztése, a Közösségi Média Információs Rendszer tesztüzeme is elindult. A rendszer lényege, hogy automatizált szűréssel és manuális munkával a közösségi médiában és blogokban figyeli, gyűjti és rendszerezi az árvízzel kapcsolatos információkat. A rendszer végleges formájában már a begyűjtött és rendszerezett információkat azok relevanciája szerint, hiteles forrásként visszaforgatja a közösségi médiába, valamint más nagy elérésű csatornákon felé továbbítja azokat.

A Telenor a Figyelő TOP200 kiadványának fő támogatója.