„Sokan várhatóan azért nem élnek ezzel a lehetőséggel, mert számos olyan számlacsomagunk van, ami nullaforintos készpénzfelvételt biztosít ügyfeleinknek. Az ügyfelek gyakran nem használják ki az összes, a számlacsomagjukban rendelkezésre álló ingyenes pénzfelvételi lehetőséget sem. Így a nyilatkozathoz kötött, további ingyenes készpénzhez jutás nem jelent számukra kifejezett előnyt" - mondta dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
„A hazai pénzintézetek szemléletformálással, új szolgáltatásokkal igyekeznek a pénzügyi kultúrát abba az irányba terelni, hogy Magyarország ne maradjon a 250 millió sárgacsekk országa. A forgalomban lévő készpénzállomány egyébként is folyamatosan növekszik, tavaly novemberben újabb csúcsot ért el. A túlzott készpénz használat nem biztonságos, a kezelése, pótlása költséges, a pénzüket ebben a formában tartó ügyfelek ráadásul kamatbevételtől esnek el. Fontos lenne, hogy a készpénzforgalommal szemben az egyébként is lassan teret nyerő digitalizációt támogassuk a banki ügyek intézésében is, ami a hatékonyabb, gyorsabb és biztonságosabb pénzügyeket jelentené az ügyfeleknek. Az MNB tanulmányai szerint a készpénzes fizetések társadalmi költségét évente több, mint 100 milliárd forinttal lehetne csökkenteni, ha nagyobb teret nyernének a korszerű fizetési módok" - tette hozzá dr. Bába Ágnes.