A magyar gazdaságban Matolcsy György volt nemzetgazdasági miniszter, jelenlegi jegybankelnök által meghonosított simplicity elv alapján jelentősen átalakítja díjszabását a Vodafone. Az ország harmadik legnagyobb mobilszolgáltatója a jövőben mindössze négy előfizetéses (postpaid) díjcsomagot kínál ügyfeleinek - közölte egy csütörtöki sajtótájékoztatón Diego Massidda vezérigazgató. A cégvezető tájékoztatása szerint az átalakítást a fogyasztók egyszerűség (simplicity) iránti igénye ihlette.
Készüléket a négy alapcsomag egyike sem foglal magában, mivel azonban itthon a telefonértékesítés az egyik legfontosabb versenytényező a szektorban, erről természetesen a Vodafone sem kíván lemondani. Aki a jövőben a társaságnál vásárol mobilt is, a két éves hűségidő alatt részletben fizetheti meg annak árát. A készülék árfekvésétől függően a törlesztő havi 2000 és 8000 forint között alakulhat.
A négy csomagból kettő a társaság által tavaly bevezettet Red márkanév alatt fut, ezek korlátlan hang, és sms-forgalmat biztosít az ügyfeleknek. A legolcsóbb ilyen - 500 MB-nyi adatforgalmat tartalmazó - pakettet 9990 forintért értékesíti a Vodafone. Mindez azért érdekes, mert alig egy órával azt követően, hogy a Vodafone bemutatta „forradalmi" tarifáját, a Telenor egy lényegében azonos tartalmú csomagot dobott piacra azonos áron, a versenytárshoz hasonlóan október 4-étől.