Megvan az újabb Super Bowl rekord

Jandó Zoltán
2014-02-04 12:50
Minden idők legnézettebb tévéműsora volt az Egyesült Államokban a vasárnap esti (magyar idő szerint hétfő hajnali) Super Bowl. A Nielsen adatai szerint a Seattle Seahawks és a Denver Broncos összecsapásába 111,5 millióan néztek bele, ez pedig 200 ezerrel magasabb az eddigi rekordot tartó 2012-es Super Bowlnál.
Az amerikai futball népszerűsége hihetetlen ütemben növekszik az Egyesült Államokban. Az észak-amerikai profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) döntőjét nyolc évvel ezelőtt még „csak" 90 millióan kísérték figyelemmel, az elmúlt négy alkalommal azonban rendre 110 millió körül alakult a nézettség.




Az előző esztendő ugyan hozott némi visszaesést (a 2013-as Baltimore Ravens-San Francisco 49ers összecsapásra 108,4 millióan voltak kíváncsiak), de az amerikai televíziózás nézettségi listájának első öt helyét így is az öt legutóbbi NFL-finálé foglalja el. Mindez azért nagy szó, mert egészen 2010-ig mindenki elképzelhetetlennek tartotta, hogy valaha is megdől a M.A.S.H. című sorozatot korábbi rekordja: a koreai háború idején játszódó széria záró epizódját 1983. februárjában 106 millióan nézték meg, és ezzel 24 évig tartotta a csúcsot az USA-ban.


Az újabb rekordnak leginkább feltehetőleg a Super Bowlt éves váltásban műsorra tűző három nagy amerikai televízió-csatorna (az NBC, a CBS és a Fox) örülhet, ez ugyanis a nagydöntőhöz köthető reklámbevételek további növekedését vetíti előre. A Fox az idén előzetes becslések szerint 300 millió dollárnál is többet kaszált a Super Bowl alatt, köszönhetően annak, hogy a hirdetők 4 millió dollárt fizettek egy félperces spotért.