Évtizdek óta sikeresek a finn és északi videojáték fejlesztő cégek, de nem csak sikereik miatt lehet róluk példát venni, hanem együttműködésükről is. Erre szerencsére már Magyarországon is vannak jó kezdeményezések, a finn szakember a Magyarországon élő külföldi szakemberek partijára, az International Geek-Together érkezett Budapestre.
Az interjúban a technológiai újságíróból lett játékfejlesztési szakember elmondta, hogy a szórakoztatóiparban tapasztalható átalakulásosoknak köszönhetően manapság bárhonnan a világon be lehet robbanni, de a növekedés kezelése is nehéz feladat. A játékok minősége mellett egyre fontosabbá válik a marketing, a fogyasztók megtalálása, a Rovio is ebben látja jövőbeni szerepét. Mindeközben a film- és a videojátékipar is egyre közelebb kerül egymáshoz, a Rovio az Angry Bird mozifilm változatát is elkészíti. Bár a trendek a hagyományos filmes cégeknek kevésbé fényes jövőt jósolnak, az új feltörekvő vállalatok még mindig eltörpülnek a gigászi szórakoztatócégek mellett.
|
Számos finn cég sikere bizonyította, hogy egy kicsi, távoli országból is el lehet jutni a legnagyobb piacokra, ebben azért segítséget jelentett a Nokia is, aminek telefonjain korábban is megtalálhatók voltak a Rovio játékira. Arra is választ kaptunk, hogy érinti a finn gazdaságot és high-tech ipart a telekommunikációs óriás botladozása. Míg hazánkban sokszor a versenyképesség fokmérőjének tekintik a minél alacsonyabb béreket, ez Finnországban nem merül fel, a kiváló minőségű szolgáltatás árát hajlandók a fogyasztók megfizetni, ritka ezért a kiszervezés. Ehelyett partnerekkel dolgozik például a Rovio inkább együtt, akik nem részfeladatokat kapnak, hanem például egy-egy játék elkészítését. Az ilyen partnerek megtalálásában sem az ár a döntő, hanem a minőség.
Kalle Kaivola a Figyelő hetilap 34. számában megjelent interjújában beszámol magyarországi benyomásairól is.