Euró-százmilliós üzlet a nagy kluboknak a merchandising, a saját logóikkal ellátott termékek értékesítése, a célpiacok között pedig már hazánk is ott van. A hazai csapatoknak azonban alig csurran-cseppen valami.
Egy testvérpár rohan egymás mellett, egyikük kezében barcelonás tolltartó, másikuk hátán Real Madrid-os hátizsák, miközben a megviselt szülők mögöttük loholnak a két csapat logójával ellátott dossziékkal, füzetekkel, tollakkal púposra rakott bevásárlókocsival. Mindennapos jelenet volt ez az elmúlt hetekben a nagy hipermarketekben, illetve papír- és írószerüzletláncokban, amelyek többségében a futballklubok külön polcot kaptak a tanévkezdés idejére.
A kereskedők persze nem véletlenül kezelték kiemelten ezeket a cikkeket, a csapatok merchandise termékei iránt ugyanis hatalmas érdeklődés mutatkozott az iskolakezdés időszakában. A Tescóban például – ahogy ezt lapunk kérdésére a társaságnál elmondták – az érintett kategóriákban a forgalom több mint tizedét adták a labdarúgóklubok logójával díszített árucikkek az elmúlt hetekben.
A csapatok emblémáival ellátott tanszerek viszonylag ma...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!