Mobilt a benzinkútról?

Jandó Zoltán
2013-10-04 11:56
A mobilpiac egyes szegmenseiben érezhetően fokozzák a versenyt az alternatív szolgáltatók, a fogyasztói tudatosság hiánya azonban nem könnyíti meg a dolgukat.
Néhány éven belül nyereséget vár mobilszolgáltatásától a Mol - jelezte lapunknak Horváth Dori Jenő, a társaság magyarországi kiskereskedelmi igazgatója. Az üzletágért felelős menedzser szerint a tevékenység - amelynek elindítását szeptember elején jelentette be az olajipari cég - eleinte jelentős befektetéseket igényel, 2015-ben azonban üzemi szinten akár már 100 millió forinttal is hozzájárulhat a Mol eredményéhez.

Az eddigi tapasztalatok alapján a Mol tervei ambiciózusnak tűnnek. Bár szakértők szerint az alternatív - más, saját hálózattal rendelkező cégek infrastruktúráját használó - szolgáltatók feltűnése hozott változást a hazai mobilpiacon, és egyes szegmensekben érezhetően élesítette a versenyt, az újoncoknak áttörést egyelőre nem sikerült elérniük. A Tesco és a Lidl például már másfél éve piacon van, együttes részesedésük azonban becslések alapján az 2 százalékot sem éri el.
Persze a lassú rajt külföldi tapasztalatok alapján egy cseppet sem meglepő. A Tesco Mobile tesztpiacán, az Egyesült Királyságban például 2003-ban kezdett együttműködni az O2 mobilszolgáltatóval, a nagyjából 3 százalékos piaci részesedést jelentő 2,5 milliós ügyfélszámot azonban csak 2011-ben sikerült átlépni.


Az alternatívok számára nem túl jó hír, hogy itthon feltehetőleg a nyugat-európainál is nehezebb lesz gyors sikert elérniük, a magyar fogyasztókat ugyanis rendkívül nehéz rávenni a szolgáltatóváltásra. Különösen úgy, hogy ezek a cégek egyelőre kizárólag feltőltőkártyás szolgáltatást kínálnak, azaz egy egyre szűkülő szegmensre lőnek.

 

Részletek a Figyelő 40-dik számában.