Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató
2013-05-31 13:13
A mobiltelefon-szolgáltatók nem korlátozhatják ügyfeleik kimenő hívásait, ha azok csak a készülék részleteinek fizetésével vannak késedelemben, de számlatartozásuk nincs - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amely a T-Mobile eljárása miatt indított vizsgálatot.
Az NMHH közleménye szerint a T-Mobile egy előfizetője szerződése megkötésekor új készüléket is vásárolt, melynek árát részletekben kellett törlesztenie. Később számlatartozása keletkezett, illetve a készülék részletének befizetésével is késett. A szolgáltató felszólítására a számlatartozását befizette, de az elmaradt készülékrészletet nem, mivel arról a felszólítás nem értesítette.
Ezt követően a szolgáltató arra hivatkozva korlátozta előfizetője kimenő hívásait, hogy bár a mobilszolgáltatásra vonatkozóan nem volt tartozása, de a készülékrészlettel elkésett. Az NMHH a vizsgálat után határozatban tiltotta meg a szolgáltatónak, hogy előfizetői kimenő hívásait korlátozza, ha az ügyfél a telefonszámlával nem, csak a kedvezményesen vásárolt készülék árával tartozik. A hatóság határozatában kiemelte, hogy az előfizetői szerződés megkötésekor kedvezménnyel vagy részletfizetésre vásárolt mobiltelefon valójában nem része a szolgáltatásnak, ezért ha annak részleteivel marad el az ügyfél, de telefonszámláját rendben kifizeti, akkor a kimenő hívásai nem korlátozhatók. A készülék árával adós előfizetővel szemben a szolgáltató ugyanakkor bírósághoz fordulhat a behajtás érdekében.
MTI