A magyar vásárló csak akkor hajlandó hazai árut választani, ha ár-érték arányban nem rosszabb, mint a külföldi termék – tapasztalja a GfK Hungária Piac-kutató Intézet ügyvezetője, aki a fogyasztói bizalmi index további javulására számít.
– Elérte már a magyar fogyasztók ingerküszöbét a magyar termék melletti kampány? Megváltoztak a preferenciák?– Több mint 20 éve gyűjtünk adatokat a fogyasztói patriotizmusról. Ha váratlanul szögezzük a kérdést az embereknek, hogy vásárlásnál mi alapján választanak, akkor a magyar eredetet nem említik az első helyeken. Ha azonban egy listát teszünk eléjük a lehetséges szempontokról, akkor a magyar eredet fontosabbá válik, a 3–5. helyre sorolják. Amúgy ez csak nagyon szűk fogyasztói rétegnél élvez elsőbbséget. Tehát tudatosodik ugyan a fogya...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/50 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!