Nőtt a Henkel nyeresége
2013-08-08 11:29
A kedvezőtlen világgazdasági környezet ellenére a második negyedévben emelkedett a Henkel nyeresége és árbevétele - közölte csütörtökön a mosó- és mosogatószereket, testápolási cikkeket és ragasztóanyagokat gyártó német konszern.
Az árbevétel az árfolyamhatásokat kiszűrve 4 százalékkal 4,29 milliárd euróra (1 euró = 299,13 forint) emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, a működési eredmény pedig 8 százalékkal 660 millió euróra nőtt. A bevételből 2,14 milliárd euró származott a ragasztóanyagok értékesítéséből és 1,19 milliárd jutott a háztartási vegyi cikkekre. A Henkel a Henkel Magyarország Kft. révén van jelen a magyar piacon. A Henkel az elmúlt öt évben 20 milliárd forint összegű beruházást hajtott végre, és újabb, milliárdos beruházást tervez. A Henkel Magyarország Kft. árbevétele tavaly 94,8 milliárd forint volt. Ezen belül jelentős volt az exportszerepe, a teljes árbevétel több mint fele, 49,5 milliárd forint származott a Magyarországon előállított termékek külföldi értékesítéséből. A cég Körösladányban és Környén üzemeltet gyárat. A Henkel olyan márkák mögött áll mint a Biopon, a Persil, a Tomi, a Fa és a Schwarzkopf.
MTI