Az ombudsman egyúttal azonban felhívta a kormány figyelmét arra, hogy - ugyan meg kellett volna tennie - még nem határozta meg a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállítás részletes szabályait. Az alapjogi biztos szerint ez ellentétes a jogalkotási törvénnyel, továbbá ellentmondásos és vitás helyzeteket okozhat. A rögzített hatósági ár kialakítása megfelel a hatályos jogszabályi előírásoknak, önmagában nem okoz alapjogi visszásságot, azonban nem zárható ki, hogy a jövőben probléma forrása lehet - olvasható a közleményben. Közölték, az ombudsmani jelentés emlékeztet a Gazdasági Versenyhivatal állásfoglalására, amely kimondja, hogy a rögzített hatósági árforma teljes körű alkalmazása súlyosan versenykorlátozó és túlzott beavatkozást jelent a piacgazdaság működésébe. Ezért indokolt volna felülvizsgálni az ártörvény rögzített hatósági ár megállapítására vonatkozó szabályait. Az ombudsman jelentésében megállapította, hogy a taxik külső megjelenésének és műszaki feltételeinek meghatározása nem korlátozza szükségtelen és aránytalan mértékben a vállalkozás szabadságához való jogot és a taxisok tulajdonhoz való jogát. Székely László szerint ugyanakkor megfontolandó, hogy a taxik életkorára vonatkozó előírások helyett inkább a műszaki követelmények legyenek hangsúlyosak.
Mindezek alapján az alapvető jogok biztosa megfontolásra javasolta a nemzeti fejlesztési miniszternek, hogy terjessze a kormány elé az eddig meg nem alkotott rendelet tervezetét, és fontolja meg az ártörvény ármegállapításra vonatkozó szabályainak felülvizsgálatát - olvasható a közleményben.