Az Egyesült Államokban megfontolandó a korai jelenlét azon magyar vállalkozók számára, akik eleve a globális piacban gondolkoznak. Így sokkal nagyobb a siker esélye, ezt mutatja a három legismertebb magyar sikersztori, a LogMeIn, a Prezi és a Ustream története is - derül ki a Figyelő hetilap cikkéből. Bár ők az alapokat itthon fektették le, a lehető leghamarabb Amerikába tették központjukat (LogMeIn, Ustream) vagy legalább értékesítési főhadiszállásukat (Prezi), és tőkét is a tengerentúlon vontak be (lásd erről a három cég meghatározó magyar alapítójával készült az interjúkat a Figyelőben).
Egy innovatív magyar kisvállalkozó, aki ismeri a tucatnyi hazai tőkealapot és a néhány üzleti angyalt, el sem tudja képzelni, mit jelent, amikor több ezer befektető versenyez az ő kegyeiért. Pedig Kaliforniában ez szinte mindennapos. A „völgy" közelről egészen más, mint amilyennek a Kárpát-medencéből tűnik. A startupok alapítása ott könnyű, olcsó. Jön is az új hullám, hiszen egy szobából bárki elkezdheti az építkezést. Erre példa többek közt az Airbnb, a Pinterest, a Jira, a Github, a Dropbox és a Groupon.
További részletek és a fiatal magyar milliárdosokkal készült interjúk a Figyelő hetilap friss, 2013/27-ik számában olvasható.