Reklámadó - Fizetős tartalom

Hermann Irén
2013-05-30 06:17
A kormány múlt héten bejelentett reklámadó-tervezete a kereskedelmi tévéknek fáj a legjobban. A Figyelő úgy tudja, hogy az új sarc a TV2 tulajdonlásáért folytatott harcot is szolgálja, a jobboldali érdekeltségű Infocenter.hu Zrt.-nek lehet kedvező.
Öt magyarországi médiavállalatot érint a legérzékenyebben a kormány múlt hét végén bejelentett reklámadó-tervezete. A Magyar Reklámszövetség adatai szerint az RTL Klub és a TV2 tulajdonosa, a Sanoma és a Ringier Kiadó, valamint a Chello Central Europe árbevétele haladja meg a 10 milliárd forintot, azaz - amennyiben feltételezzük, hogy bevételük döntő többsége reklámból származik - ők esnek majd a legnagyobb, 20 százalékos adókulcs hatálya alá.

REKLÁM UTÁN FIZESS!
A tervezett adó egyértelműen a médiapiac legnagyobb szereplőit, így a nagy kereskedelmi televíziós csatornákat sújtja leginkább, de az elektronikus és nyomtatott sajtó, valamint a közterületi reklámozók minden vállalkozása érintett - ilyen-olyan mértékben. A két országos kereskedelmi tévécsatorna hirdetési bevételei a legnagyobbak, a reklámadó bevezetése által remélt maximum 10 milliárd forintos éves költségvetési bevéte...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/22 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!