Amikor megjelent az iPhone, egy év alatt 5 millió darabot értékesítettek belőle, hasonló eladásokat várnak a piacon az elemzők az intelligens karóráktól. A Google és a Samsung eddig fürgébb volt, mint az Apple.
Szeptember elején, az Apple-t megelőzve, a Samsung nagy hírveréssel mutatta be a berlini IFA elektronikai kiállításon mindentudó okosóráját. Ezt követően a Google hivatalosan is belépett az okosóraversenybe, bejelentette, hogy még 2012-ben megvásárolta az Android intelligens karórát fejlesztő WIMM Labs nevű társaságot. A WIMM Labs tavaly nyáron a weboldalán közzétett üzenetben jelezte a külvilág számára, hogy exkluzív stratégiai együttműködésre lépett egy meg nem nevezett nagy partnercéggel, amelyről most bizonyosodott be, hogy a piaci találgatásokkal ellentétben nem az Apple, hanem a Google volt.
Az elmúlt hónapok okosóra-őrülete nem új keletű. A piacon már 1999-ben megjelent egy Samsung óra-telefon, de szélesebb körben először tavaly, a Pebble nevű okoskaróra-ötlete vált ismertté. Az intézményi kockázatitőke-befektetők lelkesedése mérsékelt volt az eszköz iránt, alig 375 ezer dollárt fektettek be a ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/40 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!