Startup a levélszemét ellen

Bucsky Péter
2013-08-07 07:00
Nem csak a spam-et, hanem az online regisztrációkhoz kapcsolódó hírleveleket és reklámleveleket is segít kiszűrni az Unroll.me.
A cég azt jelentette, hogy a százezer felhasználó e-mail fiókját 106 millió kéretlen levéltől szabadították meg 2012 júliusi indulásuk óta. Az Unroll.me nem csak a kéretlen leveleket szűri ki, hanem a reklámokkal telezsúfolt e-mailek tartalmát is képes összefoglalni, hogy csak a felhasználónak érdemi információt jelentő tartalmak jelenjenek meg. Ezt a szolgáltatást is már 225 millió levélnél használták.

A gyorsan terjeszkedő startup marketingre még nem is költött, az eddigi felhasználókat a suttogó marketing, azaz személyes ajánlások alapján sikerült elérni. Josh Rosenwald társalapító és igazgató szerint eddig a technológiára koncentráltak, és most szeretnének a növekedésre fókuszálni.

Míg más hasonló kezdeményezések, mint például az OtherInbox külön mappába gyűjtik a szürkezónába tartozó leveleket, az Unroll.me naponta egy levelet készít ezekből, tartalmukat összefoglalva. Így a felhasználóknak csak egy e-mailt kell átgörgetniük naponta, amit egyetlen mozdulattal törölni is tudnak. Ebbe a kategóriába kerülnek a marketing és reklám küldemények, hírlevelek mellett a közösségi média figyelmeztető üzenetei is. További lehetőség, hogy az alkalmazás segít leiratkozni a megunt hírlevelekről.

A kéretlen levelek elleni küzdelemben a Google is aktív, a Gmail fiókokban múlt héten jelent meg a Promóció fül, ahol a marketingleveleket gyűjti az e-mail rendszer. Igaz, akkor is így működik a levelezőrendszer, ha ezt a felhasználó nem kéri. Ez nagyban megnehezíti a blogos hírlevelek és a reklámok célba juttatását, ami az online marketing szakembereknek jelent új kihívást, de számos felhasználót örömmel tölt el. A keresési eredmények közül is próbálják a kéretlen reklámokat és a csalárd tartalmakat eltüntetni, bár ez leginkább az angol nyelvű oldalakon működik, a többi nyelven csak késéssel jelennek meg az új technológiák és algoritmusok.