A gépkocsivezetők továbbképzését szimulátoron vagy vezetéstechnikai pályán végző cégek között erős a verseny. Az 1,3 milliárdos piac azonban alapvetően alakulhat át egy új akkreditációs eljárástól.
Az Európai Unió statisztikái szerint Németországban egymillió gépjárműre 2010-ben évente 87 halálos áldozat esik, nálunk 247. Az EU kiemelt célja a halálos közlekedési balesetek számának radikális csökkentése, ennek érdekében közösségi irányelvet is kidolgoztak. Ez alapján hazánk is átalakíttatta a jogszabályokat, és bevezette, hogy a hivatásos gépjárművezetőknek ötévente továbbképzésre kell menni. Magyarországon a hivatásos autóbuszsofőröknek 2008. szeptember 9-ét, a tehergépkocsi-vezetőknek pedig 2009. szeptember 9-ét követően öt évük volt, illetve van arra, hogy megszerezzék ezt a minősítést.
Ez az új plasztikkártya, a gépjármű-vezetői képesítési igazolvány (gki) váltja fel a busz- és teherautósofőrök eddig Európa-szerte különböző okmányait. Ezt határozott időszakra állítják ki, ötévente kell megújítani egy tanfolyam keretében, folyamatos megbízást jelentve a képzések szervez...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/42 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!