Több kilométeres dugók alakultak ki Marseille-ben és Lyonban is, ahol a hajnali órák óta akadályozzák a közlekedést a járműveikkel a közutakon felsorakozott tiltakozók. A munkabeszüntetést megtagadó sofőrök viszont arról számoltak be a Twitteren, hogy sztrájkoló kollégáik sértegették őket, tojással és kövekkel dobálták meg autóikat, visszapillantó tükreiket letörték, a kerekeiket kilyukasztották. Franciaországban jelenleg alig 55 ezer taxi létezik, ebből 20 ezer Párizsban. Ennek oka, hogy az állam törvényben szabályozza a kiadható, illetve megvásárolható taxiengedélyek számát. Ennek költsége nagyon magas: városonként 140 ezer és 250 ezer euró (41 millió és 75 millió forint) között mozog.
Az utóbbi évtizedben azonban mintegy 10 ezer, telefonon rendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott turisztikai gépjármű (VTC) és motortaxi állt forgalomba. A hagyományos taxik szerint ezek valójában álcázott taxik, amelyek "az állam által engedélyezett tisztességtelen konkurenciát" jelentenek számukra. A versenyhivatal viszont támogatja a VTC-k fejlesztését. Egy decemberi jelentésében a hatóság megállapította, hogy a számuk növekedésével kiegyenlíthetővé válik a kereslet és a kínálat közti különbség, elsősorban Párizsban, ahol óriási a taxihiány. A VTC-k, amelyek száma Franciaországban jelenleg 12 500, ráadásul olcsóbban kínálják szolgáltatásaikat, mint a hagyományos taxik.
A taxisofőrök azt is nehezményezik, hogy a rájuk vonatkozó forgalmi adó január 1-jétől a korábbi 7-ről 10 százalékra emelkedett.