A régóta a legkiválóbb metróvonalként számon tartott szöuli szolgáltatáshoz (tiszta, gyakori járatok, melyek hajnali fél 6-tól egészen éjfélig közlekednek) a világon elsőként vezették be az Upass kártya használatát. A kereskedelmi használatú smart kártya, valamint a 4G és WiFi hozzáférés mellett a járatokon digitális TV-készülékek is találhatóak, az ülések pedig a hideg évszakban automatikusan fűteni kezdenek.
Szaúd-Arábia fővárosa, Riyadh a következő hónapokban kezd metróberuházásba. A hálózat 176 kilométeres távot és 85 megállót fed majd le. A CNN szerint az első szerelvények 2019-ben csengethetnek. Az Abdullah királyról elnevezett megállóba 6 vágányon és 4 szinten érkeznek majd járatok.
A brazil Integrált Közlekedési Hálózat volt a világ első Express Buszrendszere 1974-ben. Curitiba azóta is élen jár a tömegeket mozgató infrastruktúra fejlesztésében: összekapcsolt megállók, egyszerre bonyolított fel- és leszállás, illetve szimultán járatindítás.
Kolumbia második legnagyobb városának, Medellinnek földalattija naponta fél millió embert utaztat, és így 175,000 tonna CO2-t spórol meg a városnak. Egyúttal kiegészítő szolgáltatása révén megoldja a hegyekbe való közlekedést is, ami korábban nagyon körülményessé és kockázatossá tette az utat.
A kínai Lanzhou város a 2014-i évi Fenntartható Közlekedés Díjára is jelölt buszhálózatát idén adták át. Forradalmi megállói, átszervezett parkolási rendje, kerékpár-megosztási programja és a tranzitbarát fejlesztések egyaránt esélyessé teszik a cím elnyerésére.
A párizsi metró napi 4,5 millió utast szállít, ráadásul 245 megállója mindössze 41 négyzetkilométeren fekszik. Navigo névre keresztelt smart kártyája integráltan kezeli valamennyi tömegközlekedési eszköz használatát.