Részsikereket ért csak el az új uniós irányelv ellen minden eddiginél erősebben lobbizó dohányszektor. Az ízesített cigarettáknak három, a mentolosoknak nyolc évük van. A vékony cigaretták maradnak, de megszűnik a kis kiszerelésű csomagolás.
Mint egy kémregényben – írta még szeptemberben a Le Parisien című francia napilap az egyik nagy dohánymulti által alkalmazott lobbitechnikákról szóló leleplezésében. A cikk a cégtől kiszivárogtatott bizalmas belső feljegyzések alapján megírta, hogy a Philip Morris International (PMI) milyen titkosszolgálati módszerekkel próbálta meg érdekeinek megfelelően befolyásolni a dohánytermékek ellenőrzését szigorító új uniós szabályozást, illetve késleltetni annak elfogadását.
Az érdemben a nagy dohánygyártó által sem cáfolt információk szerint a PMI emberei alaposa...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/42 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!