Érdeklődésünkre sem a Tesco, sem az Auchan nem kívánta kommentálni az újabb ötletet. Utóbbi annyi megjegyzést fűzött ehhez, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSz) illetékes véleményt nyilvánítani. Vámos György, az OKSz főtitkára nem érti, miért éppen a 2500 négyzetméternél nagyobb áruházak melletti dohányboltok okoznak problémát. A zsúfolt főútvonalak melletti trafikokban ugyanannyi vásárló fordul meg, és ezek mellett is legalább annyi gyerek megy el - ha nem több -, mint a hipermarketeknél. Ráadásul előírás, hogy a dohányboltokba csak kívülről, az utcáról lehet belépni, ezért a nagyáruházaktól jóval távolabb található a dohánybolt bejárata, ameddig el kell sétálni a cigarettáért a vásárlóknak. Szemben a kisebb szupermarketekkel, amelyeknek a bejárata gyakran közvetlen szomszédságban van a mellette nyitott trafikkal.
A megkérdezett piaci szereplőket felbosszantotta az ötlet, nem is tudtak higgadtak maradni. Alig hiszik el, hogy 2-3 hónappal a trafiktörvény hatályba lépése után a kereskedők kezdhetik újra felépíteni az üzletüket. „Nem a Tescót sajnálom, hanem azokat a kis trafikosokat, akik évekre előre megkötötték a bérleti szerződést a láncokkal, most ezt is fizethetik és költözhetnek"- háborodik fel egy dunántúli szakmabeli. A megkérdezettek nem érzik kielégítő magyarázatnak, hogy a gyermekek egészségének megőrzése érdekében kell végrehajtani ezeket a változtatásokat. Inkább arra gyanakszanak, hogy ezen a piacon nem hozott átütő sikert a kormányzati politikája, nem sikerült kiszorítani a hipermarketeket a trafik-bizniszből.
A Monitor rovat cikkét keresse a Figyelő 36-dik számában.