Tudjuk, merjük, vesszük

Vásárlási szokások
2013-09-19 06:22
Szüleiknél korábban érinti meg őket az anyagi függetlenség, ezért hamarabb válnak tudatos fogyasztókká a mai fiatalok.
Millenniumi nemzedék, digitális bennszülöttek, Y és Z generáció – számos elnevezéssel illetik a piackutatók és fogyasztásszociológusok a 15–29 év közötti korosztály tagjait. A trendelemzők rámutatnak például, hogy míg az idősebb, húszas éveikben járó Y generáció tagjai optimisták, és leginkább a tökéletes életet sugalló termékekre vevők, addig a realista Z generációsokat – a tizenéveseket – inkább a valóságot megbízhatóan ábrázoló, komplex üzenetekkel lehet jobban megfogni. „Ez egy nagyon heterogén korosztály, amelynek tagjait más-más ingerek érték, és eltérő fogyasztói mentalitásokat alakítottak ki” – mutat rá Ságvári Bence szociológus.

A DIVAT MONDJA MEG
Közös bennük mindenesetre, hogy a fogyasztás összekapcsolódott identitásukkal, és otthonosan mozognak a digitális térben. A GfK Hungária kutatási adatai szerint a 29 év alatti fiatalok harmada vásárolt már...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!