Papp Károly elmondta, jelenleg 279 speciális rendőrségi motorja van a közlekedésrendészeti területnek, és az elmúlt két évben a 40 százalékát megújították ennek az eszközparknak. Ezzel tízről hét évre csökkent a szolgálati motorok átlagéletkora. Az országos rendőrfőkapitány arról is szólt, hogy 2008 óta a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma folyamatosan csökken. Ez szerinte részben a jogszabályok változásának, a hatékonyabb, aktívabb rendőri fellépésnek, továbbá az elmúlt években tapasztalható, fegyelmezettebb és jogkövetőbb állampolgári magatartásnak köszönhető. Mindez azt eredményezte, hogy sokkal jobb a közlekedésbiztonsági helyzetünk, mint tíz évvel ezelőtt - tette hozzá.
A közlekedésrendészet mellett a motoros rendőrök védett delegációk kísérésében, rendezvények biztosításában is részt vesznek, továbbá az illegális migrációval szembeni rendőri fellépéskor is megjelennek - mondta a főkapitány. Úgy vélte, a lovas rendőrökhöz hasonlóan a motoros rendőrök is tekintélyt parancsolnak megjelenésükkel, fellépésükkel, felszerelésükkel és kulturált rendőri intézkedéseikkel. Az MTI kérdésére a rendőrség arról tájékoztatott, hogy a 900 és 1200 köbcentiméteres új motorokból a fővároson kívül szinte valamennyi megyei rendőr-főkapitányság kap, a beruházás pedig több mint 300 millió forintba került. A rendőrség honlapján megjelent közlemény szerint Magyarországon a rendőri motorkerékpáros szolgálat 87 éves múltra tekint vissza. Első alkalommal 1926. július 29-én lépett szolgálatba rendőrségi motorkerékpáros. Mint írták, jelenleg a motoros rendőrök több mint egyharmada a Budapesti Rendőr-főkapitányság és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság kötelékében teljesít szolgálatot.