Várakozáson felüli negyedéves eredmény a Facebooknál

2013-07-25 13:02
Egy évvel a nem kifejezetten jól sikerült részvénykibocsátás után az idei második negyedévben már részvényeseinek tetsző eredmény adatokkal tudott szolgálni a Facebook: nyeresége, valamint felhasználóinak és hirdető ügyfeleinek a száma az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben növekedett.
A Facebook az idei második negyedévben a 2012 második negyedévihez képest 53 százalékkal 1,8 milliárd dollárra növelte bevételét, ami után 331 millió dollár nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 157 millió dollár veszteséggel.A Facebook hirdetői felületét már több mint egymillió cég veszi igénybe. A hirdetők számában elért növekedés elsősorban a lokális érdekeltségű kisvállalatoknak volt köszönhető.

A szerdai tőzsdei zárás után közzétett adatok hatására a Facebook részvény árfolyama a tőzsdén kívüli forgalomban 20 százalékkal 32 dollárra emelkedett és ezzel 6 dollárnyira megközelítette a részvény 38 dolláros kibocsátási árfolyamát.

A papír legalacsonyabb árfolyama 18 dollár alatt volt."Jó eredményeket értünk el felhasználóink számának növelésében" - mondta Mark Zuckerberg a Facebook alapítója a kaliforniai az eredmény beszámoló közzététele alkalmából szakmai elemzőknek rendezett telefonkonferencián. A Facebook aktív felhasználóinak száma a legutóbbi hónapban 1,15 milliárd volt, egy ötödével több az egy évvel korábbinak.

A naponta belépő ügyfelek száma közel 700 millió. Minél több időt tölt el egy ügyfél a hálózatban annál értékesebb az önmagát hirdetésekből fenntartó Facebook számára. Zuckerberg a beszámolóban rámutatott a Facebook korábban gyenge pontjának számító okostelefonok és táblagépek jelentőségére a reklámüzletben.

Az átdolgozott mobil alkalmazásnak, a megújított hirdetési formátumnak és a reklámozók rendelkezésére bocsátott új hirdetési platformnak köszönhetően jelentősen megnőtt a vállalat mobil hirdetési bevétele. Olyannyira, hogy a teljes hirdetési bevételnek már 41 százalékát a mobil készülékek adják. Kilenc hónappal ezelőtt az arány még csak 14 százalék volt. "Hamarosan több bevételünk származik majd mobil készülékektől, mint személyi számítógépek után" - jelentette ki Zuckerberg a telefonkonferencián.

A Facebook szolgáltatásait több mint 800 millióan veszik igénybe okostelefonon vagy táblagépen és "a felhasználók több időt töltenek el a rendszerben mint valaha" - tette hozzá. Zuckerberg cáfolta azokat a vissza-vissza térő állításokat, hogy a fiatalok seregestől hagynák el a közösségi hálót. "A rendelkezésünkre álló adatok ezt nem támasztják alá" - mondta. "A tizenévesek változatlan intenzitással használják a rendszert".
MTI