Ágazati stratégiát építve a pálinka mint világmárka lesz az egyik magyar csúcstermék a vidékfejlesztési tárca tervei szerint. Ehhez főleg pénzre és összehangolt marketingstratégiára van szükség.
Már rotyog az idei szilvacefre a békési üstökben. A Békési Pálinka Zrt.-ben a júliusban indult szilvaszüretnek már a derekán járnak. Békési Zoltán, a társaság vezetője a rekordgyümölcstermés alapján dolgos szezonra számít. A 27 hektáros szilváskertben ugyanis vagy 700 tonna lesz az össztermés, ennek körülbelül a feléből főz pálinkát. A korai Katinka szilvát már július 20-án kezdték szedni, és három héttel később, amikor kiforrt a cefre, indult a pálinkafőzés is, éjjel-nappal folyik a munka.
Az aranykezű főzőmester még nem is tudja, hogy a szaktárca évtizedes fejlesztési koncepciója szerint vezérterméket párol. V. Németh Zsolt vidékfejlesztési államtitkár erre egy nyári pálinkakonferencián utalt. A 10 éves fejlesztési koncepció célja, hogy a magyar pálinkából világmárka váljon. Olyan globális brand, mint a hungarikum törkölypálinka rokonából, az olasz grappából, vagy a szintén világsztár skót...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/35 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!