Az Oculus ráadásul a világ egyik leismertebb közösségi fejlesztése, amely a teljes látómezőt beborító szemüveg piacra dobását célozta-célozza. Az ismert Kickstarter.com oldalon tavaly augusztusban pár óra (!) alatt jött össze a minimálisan meghatározott 250 ezer dollár, és 36 óra elteltével átlépték az egymillió dolláros szintet, végül pedig 2,44 millió dollár (több mint 550 millió forint) jött össze a 9522 egyéni támogatótól. Carmack már korábban felfedezte, és segíteni kezdte Palmer Luckey feltalálót, aki a Dél-kaliforniai Egyetemre járt és nem mellesleg a világ legnagyobb 3D virtuális szemüveg gyűjtőjeként vált ismertté az online szakmai fórumokon. (Hozzájuk még a kezdetekkor csatlakozott a Scaleform nevű Autodesk leány, amely maga is 3D-s tervező technológiákat kínál.) A jó csapat és kampány elsöprő sikere, valamint az így nyert óriási publicitás idén, nyár elején meggyőzte a kockázati tőkét is: június közepén a Spark Capital és a Matrix Partners nem kevesebb mint 16 millió dollárral (több mint 3,6 milliárd forinttal) finanszírozták meg a további fejlesztést és a közelgő piaci bevezetést.
További részletek a Figyelő 2013/36-ik számában az Oculusról és a Google Glassról is a Csalóka Valóság című cikkben.