brusszel


Átadták az M43-as új szakaszát

Figyelő Online - Figyelő
2011.04.20  16:23   
mail
nyomtatás
A környező országok közül a legjobb infrastruktúrával rendelkező térségnek számítunk, s ez az út is példája annak, hogy a gazdaság élénkítéséhez az infrastruktúra fejlesztésére van szükség - mondta az M43-as autópálya átadója kapcsán rendezett ünnepségen elmondott beszédében Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infrastrukturális Területért Felelős Államtitkára szerdán, a Szeged melletti Móra Ferenc-hídon.
bal_fn8_cikk_kapcsAz államtitkár kifejtette: nagyon fontos az átadott szakasz a környező település lakóinak, köztük Szeged város polgárainak, akik hatalmas átmenő forgalomtól szabadulnak fel. Emellett a megyének is fontos, hiszen gazdasági vonzerejét növeli és a remények szerint élénkíti a beruházásokat az európai közlekedési vérkeringésbe kapcsolódó autópálya. Remények szerint még idén folytatódik a beruházás Nagylakig, és Romániában is megkezdődnek a kivitelezési munkálatok. A tervek szerint hamarosan Bukarestig, Konstancáig vagy akár Athénig el lehet jutni, mindvégig autópályán haladva. „Kiváló példája a beruházás annak, hogyan kell és lehet uniós forrásokat felhasználni, uniós célok érdekében, mely közelebb hoz egymáshoz két országot” – fogalmazott az államtitkár.

Miután átadták az M43-as autópálya 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti szakaszát, az autósok már délután autópályán juthatnak el szinte a határig.

Éjfélig a pálya használata ingyenes.

Ezzel a Románia felé tartó tranzitforgalom nagy része elkerüli a két alföldi város Makó és Szeged központját.

A sztráda, a Móra Ferenc nevét viselő új Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő 7 kilométeres főút – amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – kivitelezése 2008. július 18-án kezdődött el. Az építési munkák költsége 61,1 milliárd forint volt, a teljes projekt pedig 85 milliárd forintba került, melynek kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.

Az M43 autópálya a gazdasági tárca 2007-es rendelete alapján díjköteles útszakasz. Az alól kivétel az M5-ös autópálya és a régi 5-ös főút közötti rész, melyet a D1 kategória járművei – 3,5 tonna alatti gépjárművek – díjmentesen vehetnek igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is díjköteles.
k_fn9_cikk_banner
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.