brusszel


Megint nekifutnak a regadócsökkentésnek

Figyelő Online - Figyelő
2011.04.05  15:50   
mail
nyomtatás
Nemcsak az értékesítés, hanem mostanra a szerviz ágazatba is begyűrűzött a hazai autópiac évek óta tartó válsága - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke. A szervezet több törvényjavaslatot is készített, amelyek véleményük szerint komolyan enyhíthetnének a kritikus helyzetet.
Fontos lépés lenne a versenyhelyzet és a gazdaság fehérítésének érdekében a gépjárműimport áfafizetési kötelezettsége még a regisztráció előtt. Erdélyi Péter az fn.hu-nak magyarázva a lépést elmondta, hogy jelenleg az áfafizetési kötelezettséget sokan úgy játsszák ki, hogy a szürkeimportból származó autókat forgalomba helyezik, majd négy hónapig nem fizetnek utána az áfát. Amikor szorul az adóhatósági hurok, felszámolást kérnek cégükre, amely jogutód nélkül megszűnik, így lenyelik a jogosulatlan hasznot. A változtatás értelmében a jövőben addig nem kapna rendszámot egy autó, amíg le nem rótták utána az áfát.

Másik jelentős változás a régóta vágyott regisztrációsadó-plafon. Ez a jelenlegi tervek szerint a most meglévő 8 reagadókategóriából hármat érintene, mégpedig úgy, hogy a 6. kategóriába sorolt kocsik esetében - ettől a kategóriától vannak 2000 köbcenti felett a motorok - 1,2 millió forint lenne, a 7-8-as kategóriákban pedig 1,5 millió forint lenne. Ennek hatására az importőrök szervezete szerint értelmetlenné válna a rendszámbiznisz.

Két további javaslat a céges kocsikat érintené, miszerint visszaigényelhető lenne a céges autóként használt személygépkocsik javítási áfája, amely Erdélyi Péter szerint majd minden uniós országban megengedett. Ennek révén jelentősen fehéredne a javítási ágazat, mert sok kis cég kénytelen feketén javíttatni, "megspórolva" az áfát. Az áfavisszaigényelhetőség révén a hivatalos szervizek forgalma érezhetően megnőne, ami viszont bevételeket biztosít az államkasszának.k_fn9_cikk_banner

Ugyancsak javasolják, hogy részben visszaigényelhető legyen a céges autók vásárlásánál az áfa. Jelenleg ez számtalan módon szabályozott az EU-ban. A környezetünkben Szlovákiában, Csehországban szintén tilos, máshol feltételekkel engedélyezett, például futott kilométer arányában lehet visszaigényelni. Végezetül a cégautóadó pontosítását is szeretné a szervezet, amelynek értelmében a lízingelt vagy flottakezelésben lévő autóknál, ahol a tulajdonos és az üzemben tartó más más személy, a lóerőadót az üzembentartó is írhassa le.

Erdélyi Péter elmondta: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint idén az eladott új autók száma eléri az 58 ezer darabot, 2012-ben a 75 ezret, 2013-ban a 90 ezret, 2014-ben pedig a 110 ezret. Tavaly összesen 43 479 új személyautót helyeztek forgalomba, 2009-ben 60 206-t.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.