brusszel


Romantika a sínpáron

Luxusvonatok a nagyvilágban
Figyelő Online - Figyelő
2012.06.19  15:42   
mail
nyomtatás
Van abban valami mágikus és könnyed elegancia, ha valaki a repülőt vagy az autót mellőzve egy nosztalgikus vonatúton fedezi fel a világot. A guruló paloták mai luxusa a szelídebb és ráérősebb időket idézi, amikor maga az utazás is csupa kaland és várakozás volt. Íme a világ legizgalmasabb vonatai és útjai.
A húzd le az ablakot luxusa
Velence Simplon-Orient expressz
A világ egyetlen autentikus luxusvonata. 1883 októberében állították sínre, hogy megtegye első útját a legendás útvonalon: Párizsból Konstantinápolyig. Tele arisztokrata utasokkal és korábban soha nem látott luxusszolgáltatásokkal – mint a mosdókagylóra helyezett szappan – a vonat hamar óriási hírnévre tett szert, amelyhez később Agatha Christie világhírű regénye is hozzájárult. De már a kezdetektől fogva ódákat zengtek az utazást megízesítő pompás étkekről, kiváló borokról és a kifogástalanul szolgáló személyzetről. Ez ma sincs másképp, s az 1920-as évekből származó, tökéletesen felújított vintage kocsijaiban még mindig szénnel fűtenek, és légkondicionáló helyett az ablakok gondoskodnak a szellőzésről, ám ezt egy vendég sem bánja.
Az étkezés pedig valódi társasági esemény: a komornyik felkeresi az utasokat, és gondoskodik az asztalfoglalásról, s az öltöny, illetve a koktélruha az elvárt dresszkód. Az Orient expressz ma rendszeresen közleke-dik Velence és Párizs, illetve London között, de évente egyszer megteszi ikonikus útját is Párizstól Isztambulig. Utóbbi olyannyira népszerű, hogy már csak 2013-ra akad néhány szabad hely.
Velence–Krakkó–Drezda–London (8 nap). 2 millió forint/fő lakosztályban. Párizs–Budapest–Bukarest–Isztambul (6 nap). 4,3 millió forint/fő lakosztályban<#zaras_figyelo#>


Panoráma kívül-belül
Blue Train
Igaz, hogy márvánnyal kirakott a fürdőszoba, és digitális szórakoztatócentrummal szerelték fel a lakosztályokat, de az azúrkék vagonokban utazókat az afrikai táj nyűgözi le igazán. Nemcsak a csupa üveg kirakatkabinból és a lakosztályok óriás üvegablakán keresztül szemlélődhetnek, a vonat elejére szerelt kamerán át folyamatosan videózzák a panorámát, és ezt a klubkocsi hatalmas képernyőjén vagy a kabinjukban egy tv-csatornán is nyomon követhetik a vendégek.
A teljes kénye-lemről személyi inas gondoskodik, szobatelefonon bármikor riasztható, s egyetlen feladata, hogy a vendég tökéletes utazását biztosítsa. A Pretoria és Fokváros közötti távolságot 27 óra alatt megtéve a vonat csak egy-egy állomáson áll meg: Fokváros felé Kimberley-ben, amely egykor gyémántvadászok célpontja volt, s ahol az egyik utas kis szerencsével gyémántot is nyerhet, Pretoria felé pedig a gyógyító levegőjéről híres Matjiesfonteinben. Ám aki a vonatozáson túl extra élmé-nyekre is vágyik, részt vehet egy nyolcnapos fokvárosi nézelődéssel és Kruger parki szafarival egybekötött vonatúton is.
Pretoria–Kimberley–Fokváros (27 óra). 450 ezer forint/fő luxuslakosztályban. Fokváros–Pretoria–Kruger Nemzeti Park (8 nap). 700 ezer forint/fő luxuslakosztályban (plusz 6 éj szállodában külön fizetendő)


A sztyeppék eleganciája
Golden Eagle transzszibériai expressz
Kétség sem férhet hozzá: nincs annál kényelmesebb módja, hogy felfedezzük Szibéria elhagyatott és grandiózus tájait, mint hogy felszállunk az Arany Sasra. A vonat különlegesen tágas, a kabinokban padlófűtés és egyénileg vezérelhető lég-kondicionálás van, az étteremben első osztályú a kaviár. S bár a gold class kabinok is tökéletesen felszereltek, az igazi luxus a királyi lakosztályok vendégeit várja – gardróbbal, öltözőasztalkával és nevéhez illően királyi méretű ággyal, no meg privát inassal, aki lesi az utasok minden kívánságát. A transzszibériai expressz klasszikus útvonala Moszkva és Vlagyivosztok között fut.
Átrobog az orosz sztyeppéken, megmássza az Urál hegységet, megáll Romanovék vesztőhelyén, Jekatyerinburgban és a Bajkál-tónál egy vízparti barbecue-ra, s nyolc időzónán áthasítva két hét alatt éri el célpontját. A legegzotikusabb útvonal pedig a világ legősibb és leghíresebb kereskedelmi útvonalának, a selyemútnak a nyomát járja be Moszkvától Pekingig három héten át.
Moszkva–Jekatyerinburg–Irkutszk–Bajkál-tó–Ulánbátor–Vlagyivosztok (15 nap) .3,8 millió forint/fő gold class kabinban. 6 millió forint/fő királyi lakosztályban. Moszkva–Türkmenisztán–Üzbegisztán–Kazahsztán–Peking (21 nap). 5,6 forint/fő gold class kabinban. 7,6 millió forint/fő királyi lakosztályban


Míg szendereg a robogás
Royal Canadian Pacific
Csupán harminc utas élvezheti egy időben a régi idők fényűzését, modern kényelembe öltöztetve. Ez teszi a kanadai sziklás-hegységi túrát a világ legintimebb vonatútjává. A tökéletesen felszerelt és tágas lakosztályok között apró szalonokat és panorámahallokat helyeztek el. A reggelit ágyba hozzák, vagy akár egy pihenőszalonban is elfogyaszthatja a vendég.
Éjszaka altató gyanánt koktélokat szolgálnak föl, majd a vonat parkolópályára áll, nehogy a zakatolás megzavarja a ven-dégek nyugalmát. A Royal Canadian Pacific legnépszerűbb útvonala a Sziklás-hegységben kanyarog, Calgaryból indul, s hat nap múltán ugyanoda tér vissza. Közben pedig smaragdszínű tavak mellett, vadregényes tájakon át vezet az út, majd szelíden visszaereszkedik a kiindulópontra, végül egy utolsó adrenalinlöketként a zárónapon helikoptertúrával kápráztatják el a vendégeket.
Calgary–Cowley–Summit–Golden–Lake Louise–Calgary (6 nap). 2 millió forint/fő lakosztályban.


Francia séf, maláj kényelem
Eastern & Oriental expressz
Klasszikusan elegáns berendezés, a bárban zongorista, az inas csengőszóra érkezik – így ötvöződik az európai enteriőr az egzotikus ázsiai tájképpel –, miközben a vonat Bangkoktól Szingapúrig suhan.

Csak a francia séf képes hasonló össz-hangot kreálni a keleti és nyugati ízek harmóniájából exkluzív étlapján. A vendégeket háromféle kabin várja: a pullman a legkisebb, a state már meglehetősen tágas, de az elnöki lakosztályok egy fél vagont is elfoglalnak. Ráadásként a világ legszívélyesebb embereinek tartott thai és maláj kísérők gondoskodnak a vendégek kényelméről. A társaság kedvenc helye az utolsó vagon, ez a félig fedetlen nézelődőkocsi, amely különleges panorámát kínál a lenyűgöző tájra: az ősi khmer templomokra, a maláj tea- s a modern thai szőlőültetvényekre. A vonat áthaladva a Wang Po viadukton megáll a Kwai folyó hídjánál.
Bangkok–Wang Po–Kwai folyó–Penang–Szingapúr (4 nap). 1,1 millió/fő elnöki lakosztályban


Kenguru az ablak alatt
Ghan
A legizgalmasabb vonatutak egyike Adelaide-ből Darwinba vezet, elképesztően változatos tájakon át. A vonatfütty után elsuhanó síkságot a Flinders Rangers hegylánc kanyargó vonulatai követik, majd a vöröslő föld és a kobaltkék égbolt kettő-se váltja a panorámát, s végül a trópusi flóra köszönti az utasokat Darwinban.
Nem mellesleg az utazó átélheti élete legvarázsosabb napkeltéjét is a sivatag és a trópusok között félúton. Mindezt a luxus platinum!! kabinokból szemlélve, óriás panorámaablakokon át, tökéletes kényelemben, de az élmény fokozásaként távcsövet is bekészítenek. A gourmand-oknak érdemes betérniük a pazarul elegáns étteremkocsiba, ahol ausztrál sügért és grillezett kengurufilét is kóstolhatnak. Ám aki inkább csak nézné az ausztrál erszényest, az maradjon a távcsőnél, s ha szerencséje van, a háromnapos út során még krokodilokat is megleshet.
Adelaide–Alice Springs–Katherine–Darwin (3 nap). 750 ezer forint/fő luxus platinum kabinban


Ablakos fürdőkád
Maharajas expressz
A világ legfiatalabb luxusvonata, fényűzése a maharadzsák korát kombinálja a tökéletesen modern kényelemmel. Tizennégy panorámaablakos luxuskocsi, két finom étkező, bár és társalgó, díszes és pazar belső terek, ám dinamikus formák, sötét cseresznyefa bútorok, egzotikus növények és aranyozott turbánt viselő személyzet.
A luxusexpressz nyolcvannyolc vendégnek képes tökéletes kiszolgálást biztosítani. Minden kabin és lakosztály természetes tartozéka a plazmatelevízió, a közvetlen telefonvonal, az internet, némely lakosztályhoz még üvegablakos fürdőkád is jár – a vonat különleges felfüggesztése pedig az amúgy zökkenős indiai síneket is kisimítja. A vonat Újdelhiből vagy Mumbaiból indulva öt útvonalon, leginkább hatalmas kört írva le szeli át Indiát, reggelenként meg-megállva, hogy kirándulásokkal bizonyítsa, mennyire hihetetlenül izgalmas India.
Delhi–Dzsaipur–Ranthambor–Agra–Váránaszi–Újdelhi (8 nap). 3 millió forint/fő luxuslakosztályban. 5,3 millió forint/fő elnöki lakosztályban

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Harmincmilliárd forintból épül újjá a Tőzsdepalota

Az aula, a kissé slampos, mégis decensen arisztokratikus találka- és munkahely, kihelyezett iroda és cukrászda, stábértekezletek és pletykafészkek hírbörzéje.

Értékrendbeli egyértelműségre törekszem

Kiváló művész címmel tüntették ki március 15-én Szarvas József színművészt, a Nemzeti Színház tagját.

Színes összművészet a 37. Budapesti Tavaszi Fesztiválon

Megannyi újdonság a Budapesti Tavaszi Fesztivál 140 programja közt, március 31-től három héten keresztül.

top200