brusszel


A hét legfontosabb céghírei

Figyelő Online - Figyelő
2012.06.05  22:09   
mail
nyomtatás
Jótékonysági műszak, minősítik a cégeket, bővült a jégkrémgyár, webáruházak: kényelmes bizalom, kiutat keresnek a kilátástalanságból

Munkában a svéd nagykövet, Karin Olofsdotter

Jótékonysági műszak
Neves közéleti személyiségek álltak be a szerelősor mellé az Electrolux nyíregyházi hűtőszekrénygyárában, hogy munkájukkal beteg gyerekeken segítsenek. A III. jótékonysági műszak során gyártott hűtőszekrényekből származó bevételt ugyanis a vállalat a Mosolygó Kórház Alapítványnak juttatja el. A 2005-ben alapított nyíregyházi hűtőszekrénygyár az Electrolux stratégiai gyára Európában. Maximális kapacitása megközelíti az egymillió legyártott darabot évente. Az itt gyártott hűtő- és fagyasztószekrények a kontinens szinte minden országába eljutnak.


<#zaras_figyelo#>
Minősítik a cégeket
Száz magyar cégből négy egy éven belül fizetésképtelenné válik – ez derült ki a Bisnode csoport új, cégminősítő rendszerét bemutató sajtótájékoztatóján. A Soliditet rendszert azért hozták létre – egy európai cégminősítő rendszer mintájára –, hogy a vállalatok könnyebben tudják kezelni a kockázatokat, azaz mielőtt partnert választanak, meg tudják nézni, érdemes-e az adott céggel üzletet kötni.
A minősítésnek négy alappillére van: a demográfiai változások (vezetők, székhely, telephely, tulajdonosi szerkezet alakulásai); a fizetési tapasztalatok; a pénzügyi adatok és a negatív információk (eljárások, végrehajtás). Keleti József, a Bisnode csoport ügyvezetője elmondta, reményeik szerint fejlesztésük elterjedésével idővel javul a jelenlegi bedőlési arány Magyarországon. A Soliditet rendszerben a legmagasabb, AAA-s elismerést a magyarországi cégek mindössze 0,63 százaléka éri el. Közülük négynek (Alpha-Vet Állatgyógyászati Kft., Törley Pezsgőpincészet Kft., Axiál Kft., BASF Hungária Kft.) adtak át erről elismerő oklevelet a rendszert bemutató sajtótájékoztatón. A cégminősítő rendszert kreditrendszerű előfizetéssel lehet megvásárolni.


Bővült a jégkrémgyár
Napra pontosan egy év alatt épült fel az Unilever cégcsoport veszprémi Algida-gyárának új hűtőháza és a hozzá tartozó irodaépület. A 2,2 milliárd forint összértékű projekt 558 millió forintos támogatást kapott az Új Széchenyi-terv Közép-dunántúli operatív program keretében.
A munkahelyteremtésen és az igénykiszolgáláson túl az ökológiai lábnyom mérséklése is cél volt (csökken például a gyár szén-dioxid-kibocsátása). A veszprémi gyár 20 éve lett nyugati tulajdonú gazdasági társaság, számos termék készül exportra. A beruházás egy 2008 óta tartó háromfázisú fejlesztés második ütemének lezárása, 2015-ig a termelés megduplázása a cél (40 millió liter jégkrémről 80 millió literre, jelenleg 64 millió liternél tartanak). „A növekedési szakasz után rövid stagnálás várható, megvan minden háttér ahhoz, hogy stabilan működjünk. Néhány éven belül, a harmadik fázis részeként a kapacitásokat (például a gyártócsarnok területét) szeretnénk növelni” – nyilatkozta a Figyelőnek Szatori László gyárigazgató.


Webáruházak: kényelmes bizalom
Az idén a tavalyihoz képest mintegy 15-20 milliárd forinttal nő és várhatóan eléri a 175 milliárdot a webáruházak kiskereskedelmi forgalma. A WebShop-Experts Kft. és az Árukereső.hu Kft. együttműködésével készült közös felmérés azt mutatta, annak ellenére, hogy a magyar piacon több mint 3000 webáruház van, a forgalom 90 százalékát mindössze az e-boltok 10 százaléka generálja.
A növekedés oka kettős: egyrészt a webáruházak folyamatosan fejlesztik működésüket, másrészt a kényelem miatt egyre többen választják az internetes vásárlást, érezhetően nő a bizalom a világhálós fizetéssel kapcsolatban. Az átlagos tranzakció összege 2011-ben 28 500 forint volt, ez 10 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. A régebbi áruházakban többet költenek a vevők. „Elengedhetetlen a nyitottság az új funkciók alkalmazására, a színvonalas ügyfélszolgálat kiépítése és a vásárlások nyomon követése” – mondta a Figyelőnek Palocsay Géza, az Árukereső.hu
operatív igazgatója.


Kiutat keresnek a kilátástalanságból
A Magyar Cetelem Bank 2012-es európai körképe szerint a fogyasztók már nem bíznak a saját kormányaikban, önállóan próbálnak kiutat keresni a válságból. A vizsgált országok lakosságának 60 százaléka spórol az energián, közel 60 százalékuk alacsonyabb presztízsű márkákat vesz. Drasztikusan visszavágták a szórakozásra, öltözködésre költött pénzeket is. Az európai átlagot tekintve utolsóként a magyar családok alig 25 százaléka jár félévente étterembe. Saját jólétük kárára áldoznak a szülők azonban gyermekeik különóráira, technikai eszközökre, tandíjra – mondta a Figyelőnek Balog Gábor, a Cetelem Bank szóvivője.


Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.