brusszel


Keleti kényelem

Tarolnak a német autógyártók
Figyelő Online - Figyelő
2012.05.09  14:51   
mail
nyomtatás
Príma negyedévet zártak a német autógyárak, sorra dőlnek meg az eladási rekordok. A drága német autók iránt nő a kereslet a Távol-Keleten és az Egyesült Államokban is, Európában viszont pont az olcsó távol-keleti kocsikat veszik inkább.
A múlt héten a BMW, a Volkswagen és a Daimler egyaránt a várakozásoknál sokkal jobb első negyedéves eredményt közölt annak ellenére, hogy az elemzők meglehetősen pesszimisták voltak. Az autóipari részvények az idei év sztárpapírjai közé tartoznak. A három nagy autógyár igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt. Még az idén kijön az új verzió a VW Golfból, az Audi A3-asból, valamint az A osztályú Mercedes-Benzből.

Az új hibrid hajtású Porsche Cayenne.Kína mindent visz.
Fotó: Getty

A müncheni BMW átalakított 1-es sorozatából rekordmennyiséget adtak el az első negyedévben azt követően, hogy az eladások tavaly is csúcsot döntöttek. A gyár az első negyedévben 425,5 ezer autót szállított le megrendelőinek. Az 1-es sorozat eladásai 20 százalékkal, az X3-as városi terepjárókéi 55 százalékkal emelkedtek. A bajor autógyár részvényei az idén 43 százalékkal drágultak. A Volkswagen csoporthoz tartozó stuttgarti Porsche a felújított Porsche 911-essel és a négyajtós Panaméra kupéval aratott nagy sikereket: árbevétele az első negyedévben 32 százalékkal nőtt.<#zaras_figyelo#>

A Mercedes márka tulajdonosa, a Daimler szintén a várakozásoknál jobb, majdnem 5 százalékos nyereségnövekedésről számolt be. Az idei eladási cél 1,6 millió jármű. A konszern az évtized végére szeretné uralni a luxusautópiacot. Ebben a Volkswagen csoporthoz tartozó Audival vívnak öldöklő küzdelmet. A Mercedes 2015-ig 10 teljesen új modellt kíván piacra dobni a márka megfiatalítása érdekében. Szintén a hosszú távú gondolkodásra utal az a 800 millió–1 milliárd euró befektetés is, amelyet az autók fogyasztásának csökkentését célzó kutatásokba invesztálnak.

Az elemzők arra számítottak, hogy az első negyedévben gyenge lesz a német autógyárak profitja. Azt gondolták, a kínai kereslet jobban leül, ráadásul a gyárak új modelleken dolgoznak, új gyártósorokba fektetnek. (Ilyen például a Daimler 800 millió eurós magyarországi beruházása.) Ehhez képest például a Volkswagen üzemi eredménye 10 százalékkal nőtt a várt 8,6 helyett. A wolfsburgi cég elsősorban arra épít, hogy minél szélesebb termékskálát kínáljon, így az Up miniautótól kezdve a Lamborghini sportkocsikon át – az olasz márkát az Audin keresztül tulajdonolja – az 50 tonnás teherautókig szinte mindent kínál. Ennek köszönhető, hogy a recesszió ellenére is legalább stagnáló eladásokat tudtak hozni Európában. A Sˇkodát és a Seatot szintén magáénak tudó konszern az első negyedévben a megelőző évihez képest csaknem 10 százalékkal több, 2,16 millió autót adott el. A növekedés forrása főleg a kínai és az egyre inkább magára találó észak-amerikai piac volt.

Kínában még mindig nagyon erős a kereslet a német autók iránt. A BMW 7-es sorozat és a Porsche Cayenne tartozott az idei első negyedév legnagyobb sztárjai közé. A BMW például limuzinjainak felét adja el Kínában. Az idei első negyedévben fordult elő először, hogy a gyár luxusautóiból többet vettek meg az ázsiai országban, mint az Egyesült Államokban. Hasonló a helyzet az Audinál is. Kínában több Audit adnak el, mint Németországban. A német luxusautók a kínai piac körülbelül 80 százalékát uralják. A szektor export-rendelésállománya immár 33 hónapja emelkedik. Ezzel szemben az öreg kontinensen kívül nem túl erős PSA Peugeot Citroën, a Renault és a FIAT szenved az európai kereslet visszaesésétől. Érdemi eladásnövekedést az olcsóbb távol-keleti márkák, a Kia és a Hyundai tudtak elkönyvelni.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Félelmek és tények

Lánczi Tamás személyes álláspontja

Családi pótlék itt és ott

Kiszelly Zoltán nézőpontja

Pontozással nyert az EU

Kína igen ügyesen Oroszországot használja fel saját érdekei előmozdítására

A holland választás tanulságai: „jó” populizmus és mélyreható vita

A hollandok elmúlt 15-20 éve azt mutatja meg nekünk, hogy az olykor késhegyre menő vitáknak komoly hozadéka van

top200