brusszel


Horváth Csaba

Egy csésze kávé
Figyelő Online - Figyelő
2012.04.27  18:40   
mail
nyomtatás
Az új adókat az összes nagyvállalat valamilyen formában áthárítja majd a fogyasztókra – állítja a Rádió Tele5 Taxi elnöke, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége elnökségi tagja.
– Megszorítást hozott az autósoknak is a Széll Kálmán-terv 2.0. Felmérték, hogy például az új biztosítási adó mennyit visz?
– Már nem az a kérdés, hogy az új terheket hogyan fogjuk elviselni, hiszen az eddigieket is nehezen tudjuk. Több mint 10 ezer forinttal emelték a droszt- (taxiállomás-használati) díjat is, pedig ezeket nem is használjuk. Mégis ki kell fizetni, hogy évente levizsgáztathassuk a kocsit. Természetesen a vizsgadíjat is emelték, de minden más fizetnivalót is, miközben még az üzemanyagár-emeléseket sem tudtuk a díjakkal kompenzálni, mert utas is kevesebb van. A Rádió Tele5 taxinak több mint 700 cég a partnere, látjuk, hogy a legtöbb leépít, hiszen mindenhol visszaestek a megrendelések.

Fotó: Kőhalmi Péter

– Az e-útdíjat nem is említi?
– Valóban, még az e-útdíj is a terhek között van. Az új személyszállítási törvényről három hete beszéltünk Vitézy Dáviddal, a BKK vezérigazgatójával a javaslatainkról, de még semmilyen visszajelzést nem kaptunk. Megdöbbenve hallottam, hogy állítólag így is elfogadták a törvényt.

– Ebben szerepel a jövőre bevezetendő fix taxis tarifa is?
– Az egy fővárosi jogszabály lesz. Kértük a főpolgármestertől, hogy legyen hatékonyabb a taxisok ellenőrzése, és korlátozza a fővárosban újonnan kezdők számát, mert a 6500 budapesti taxis mellé nagyon sokan jönnek az agglomerációból is.

– Addig új kocsikat is kell venni, hogy a taxik arculata is egységes legyen?<#zaras_figyelo#>
– Jó lenne, de nem segítik elő, pedig ha a főváros „zöldebb” akar lenni, ösztönözni kellene az elektromos autók használatát, hiszen évente 100-110 000 kilométert is megtesznek a taxik. A járműcseréhez hitelkonstrukció is kellene, de ha taxis kér hitelt a banktól, elutasítják. Félnek, hogy nem termeli ki. Csak a nagyvállalatoknak segítség az is, hogy a lízing után az áfát vissza lehet igényelni. A taxis viszont nem igényelheti vissza az áfát az üzemanyag után sem, pedig nekünk munkaeszköz az autó.

– Dugódíjat legalább nem kell majd fizetniük, örül neki?
– Remélem is, hogy nem kell. Ha a dugódíjat kivetik a taxikra, akkor a BKV-t is meg kellene sarcolni.

Névjegy
39 éves, családos, két gyermeke van.
Végzettsége: érettségi (Koós Károly Gimnázium)

Kedvencek
Könyv › Paulo Coelho: Az alkimista Film › Száll a kakukk fészkére Zene › Berry White Hobbi › tenisz, búvárkodás, foci

– Az április 1-jétől egekig emelt büntetési tarifákat, például a lejárt elsősegélydobozért, nem tekinti sarcnak?
– Valóban nagyon keményen fognak büntetni a közúti ellenőrzésnél, és megbírságolják a szabálysértőket. Az azonban számunkra még külön teher, hogy már a közterületi kameráról is fotózzák és büntetik a tilos helyen épp csak megálló taxisokat. Mégse mondhatom az idős, kerekes székes utasnak, hogy nem tudok megállni mondjuk a Nagymező utca X. szám előtt, mert kiraktak egy térfigyelő kamerát.  Számtalan taxis szaladt bele 30 000 forintos bírságba, mert megállt addig, hogy az utas kiszálljon.

– Legalább a benzin olcsóbb lesz, ha megkezdik az IMF-tárgyalásokat, máris erősödött a forint. Mit tippel, mikor állapodnak meg?
– Minél előbb kellene, mert az állampolgároknak elfogytak a tartalékaik. A gyorsabb megállapodás érdekében engedni kellene, mert nem lehet már feszíteni a húrt. A hangulat is egyre rosszabb, úgy érzem, hogy nem tudnak több terhet elviselni az emberek.

– A konvergenciaterv telefon-, sárgacsekk-, tranzakciós adójára vagy a futóversenyadóra gondol?
– Ha kivetnek egy új adót, az összes multivállalat valamilyen formában áthárítja majd a tőle vásárló kis adófizetőre, az ő zsebéből fogja kihúzni a pénzt.

– Ezért van egyre több öngyilkos a taxisok között is?
– Történnek valóban öngyilkosságok, mert nem látják a kiutat. Sok kolléga ment tönkre, mert már a kocsija törlesztését sem tudta fizetni, elveszítette az egyetlen megélhetési forrását, az autót. Ezért nem értem a bankokat sem, amelyek a végrehajtóval máról holnapra elviszik a megszorult ügyfél kocsiját. Pedig a hitelszerződések általában egyoldalúak voltak a bank javára, és így hosszú éveken keresztül magas nyereséget értek el. Ebből ők is segíthetnének a bajba jutott embereken, ha azok felelőtlenül, erőn felül vettek is fel hiteleket. Nem kellett volna ilyeneket ajánlani.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Nagy Szulejmán 
pénzügyi hadjáratai

A kaukázusi Krőzus nevét egyre gyakrabban hallani. Márciusban lesz 51 esztendős, de már komoly üzleti csatározásokat tudhat maga mögött.

E-testtartás-javító

Tizedik osztályos vállalkozási feladatból is nőhet ki sikeres startup. Legalábbis esélyes erre a WRU Companyre keresztelt diákcég Spiner nevű, testtartást javító kütyüje.

Nagyban játszik

Kedves buldózernek, a cirkuszi világ Bernie Ecclestone-jának tartják Guy Lalibertét, a Cirque du Soleil alapítóját.

top200