Lezárult a nevezési idő a top 200 magyar vállalat számára meghirdetett jótékonysági labdarúgótornán, amelynek mottója: Sportszerűség a pályán – sportszerűség az üzleti életben.
Legalább száz cég jelezte részvételi szándékát, és ezzel valóra vált a reményünk, miszerint ez a kupa egyben az idei év legjelentősebb hazai üzleti sporteseménye is lesz – adott rövid értékelést Illisz László, a Figyelő főszerkesztője. A Magyar Labdarúgó-szövetség, a telki edzőközpont és lapunk által életre hívott torna selejtezőit májusban, a döntőt június 7-én rendezik, míg az eseményt június 11-én az SOS gyermekfaluk megsegítésére jótékonysági díjátadó zárja, amelyre várjuk Csányi Sándort, az esemény fővédnökét, az OTP első emberét is. A vendégek ekkor együtt nézhetik és drukkolhatják végig a labdarúgó-Európa-bajnokság angol–francia csoportmérkőzését.
Áprilisban törzsrészvényenként 50 forintos osztalékot szavazott meg a Magyar Telekom, amely a hazai mobilpiacon csaknem 50, a széles sávú internetben pedig 37 százalékos részesedéssel rendelkezik. A társaság közgyűlése 918,414 milliárd forint mérlegfőösszeggel és 31,675 milliárdos adózott eredménnyel hagyta jóvá a magyar számviteli szabályok szerint elkészített beszámolóját a 2011-es évre. A maga területén piacvezető cégről van tehát szó, ám a Telekom az üzleti sikereken túl más területeken sem adja alább. A sportban általuk támogatottak névsora a Magyar Olimpiai Bizottságtól az úszószövetségen át a kajakosokig, az MKB Veszprém kézilabdázóitól Douchev-Janics Natasáig és Cseh Lászlóig ér.
De a dicsőségből kijut a Magyar Telekom vállalati futballistáinak is: „A legbüszkébbek a 2010-es Deutsche Telekom nemzetközi kispályás labdarúgókupa elhódítására vagyunk” – említ csak egyet az elmúlt évek sikereiből Sólyom Balázs PR-menedzser. A fentiekhez azért lapunk további faggatózására hozzáteszi: „Három alkalommal is megnyertük a Modem Kor/Modem Idők távközlési szolgáltatók kispályás labdarúgótornáját, így véglegesen miénk lehetett a kupa.” A Telekomon belül Budapesten és Pécsett alakult ki egy-egy nagyon erős labdarúgócsapat, amelyek évek óta, heti rendszerességgel együtt sportolnak.
Illusztráció: Getty Images
Ahhoz, hogy a következő együttest bemutassuk, el sem kell hagynunk Győrt. Itt alapította ugyanis 1990 márciusában az Alcufer Kft.-t Horváth Ferenc. Két évtized elteltével a győri cégcsoport közel 700 főt foglalkoztat. Évente 700 ezer tonna hulladékot szállítanak újrahasznosításra, árbevételük 2011-ben meghaladta a 46,7 milliárd forintot. Az egykori alapító fia, Horváth Ferenc nem csupán a vállalat egyik ügyvezetőjeként, de a cég futballcsapatának oszlopos tagjaként is újságolta, hogy az együttes sokszínűsége biztosított, hiszen a májusi selejtezőben villanyszerelő, térmester, mázsamester, gépkocsivezető, áruátvevő-raktáros, kereskedelmi és műszaki igazgató is magára húzza az Alcufer mezét.
„Nemcsak a futball miatt örülünk a Figyelő ötletének, de azért is, mert az SOS gyermekfaluk támogatásával felhívja a figyelmet a nagy cégek kötelezettségére a társadalmi felelősségvállalásban. Reméljük, hogy a nevezési díjon felül is lesz lehetőségünk továbbiak adományozására, különösképpen, hogy az Alcufer gyakran segít hátrányos helyzetű és arra rászoruló embereken és gyermekeken” – zárta gondolatait az ügyvezető, aki megígérte, hogy az általuk menedzselt NB II-es Gyirmótból senkit sem „csempésznek” a cég csapatába.
Elhódítani egy kupát mindig nagy siker. Különösen az, ha ezt egy csapat már az első indulásakor eléri. Az Invitel-válogatott éppen ezt a bravúrt hajtotta végre 2011-ben, amikor bemutatkozó szereplésekor azonnal megnyerte a 32 csapatos Cisco Kupát. A gárda összeállítóinak van miből meríteniük, hiszen a 2010-ben 54,8 milliárd forint nettó árbevételt produkáló, budaörsi központú távközlési szolgáltatónál 1300-an dolgoznak. „Az Invitel számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, többek között ezért is neveztünk a Figyelő Top 200 jótékonysági labdarúgótornájára” – indokolja Fejes Tibor lakossági értékesítési igazgató. Mint mondja, az SOS gyermekfaluk sem ismeretlenek számukra, tavaly a kecskeméti Katona József Színházban a gyerekek nemcsak a Winnetou előadását nézhették meg a cég jóvoltából, de ezután az Invitel Mikulással is találkozhattak. Csapó István személyében az Invitel-csapatnak kiváló kapusa van, aki hetente több bajnokságban is játszik, így az együttes legrutinosabb játékosaként ő viseli a csapatkapitányi karszalagot is. „Ügyeletes gólvágónk nincs, igazi csapatként működünk, mindig akad valaki, aki ha kell, elvállalja, és be is rúgja!” – ad helyzetértékelést Csapó.
Bátran kijelenthetjük: az SAP már azelőtt győztesnek tekinthető, hogy vállalati focistái akár csak egyetlen pillanatra is a telki edzőközpont pályáira léptek volna. A tavaly 15 milliárd forint árbevételt meghaladó, közel 500 főt foglalkoztató szoftvercég termékeit ugyanis a hazai top 200 vállalat legalább 60 százaléka alkalmazza. A globális szoftvercég magyar leányvállalatánál a kitartást igénylő sportokban kiválóak, a különféle versenyeken futásban és kerékpározásban rendre az élmezőnyben végeznek. Igaz, az SAP csapatának eddigi legjobb eredménye az a 32. hely, amelyet 175 csapat között értek el egy jótékonysági tornán, ám a nagyobb siker érdekében minden hétfőn együtt edz a társaság. „Csapatunk összeszokott és magabiztos, hiszen több éve játszunk az üzleti ligában is – közölte Kézdy Gergely regionális partnerigazgató, aki egyben a csapatkapitányi tisztet tölti be. – Már számoljuk vissza a napokat.”