brusszel


Mit tennének a pártok a közlekedéssel?

Figyelő Online - Figyelő
2010.04.06  12:50   
mail
nyomtatás
Az MSZP sztrádát építene, a Jobbik csak a tömegközlekedésen változtatna, az LMP új adókat vezetne be és régieket alakítana át. A Civil Mozgalom biciklikölcsönzőket nyitna, a Fidesz pedig nagyon nagyban tervez. És mindenki fejlesztené a vasutat - írja a Vezess.hu.
Az MSZP autópályát építene

A Magyar Szocialista Párt minden nagyvárosban elindítaná a zöld tömegközlekedési operatív programot, hogy olcsóbbá tegye a városi tömegközlekedést, ugyanakkor folytatná a legfontosabb autópályák és a településeket elkerülő utak építését. Létrehozná a közösségi közlekedés regionális szintjét, fejlesztenék a legfontosabb vasútvonalakat a versenyképesség javítására - írja a Vezess.hu az MTI alapján.

Az MSZP a 2010-2014-es parlamenti ciklusra szóló vállalásai között szerepelteti, hogy hosszú távon fenntarthatóvá, költséghatékonnyá tenné a közösségi közlekedést, az államháztartás egyensúlyának érdekében a közösségi közlekedésre fordítható összegek mértékét a következő három évben a GDP 1 százalékában maximalizálná, és adómentessé tenné a közösségi közlekedéssel munkába járást segítő juttatásokat.

A Jobbik olcsóbbá tenné a vasutat

A Jobbik számára a közlekedéspolitika nem profitorientált gazdasági kérdés, hanem stratégiai, államigazgatási, környezetvédelmi, népjóléti is, így komplex módon kezelné az ügyet. A vasút versenyképességének növelésére közszolgáltatási szerződésben védené meg a személyszállítást.

Fejlesztené a vasúti infrastruktúrát, csökkentené a pályahasználati díjat az autópálya díjához arányosítva. A vasút és az autóbuszok közlekedést rendszerszemléletben, térségi szinten valósítaná meg a regionális közlekedési szövetségeken keresztül, erősítve a vasúti ráhordás szerepét. Budapesten a Jobbik kiemelten támogatná a kötött pályás közlekedés fejlesztését, gyors kapcsolatot hozna létre a belváros és a külső kerületek, a városkörnyéki települések között.

Az LMP-nél a környezetvédelem a fontos

A Lehet Más a Politika hangsúlyozottan környezetvédelmi szempontok alapján fejlesztené a közlekedést. A fenntarthatóság szempontjából kulcsfontosságúnak tartja az üvegházhatású gázok kibocsátásért és a környezetszennyezésért nagy arányban felelős két ágazat: az energiagazdálkodás és a közlekedés fejlesztését.
k_fn9_cikk_banner
Új adónemként bevezetné a teherforgalmi útdíjat, a behajtási díjat, illetve a számított érték és környezeti kategória alapú gépjárműadót. Az LMP a városi központoktól távolabb eső településeken élők számára biztosítaná a hozzáférést a közszolgáltatásokhoz, köztük a közlekedéshez is. Támogatnák a térségi közlekedési szövetségek kialakulását, a helyi közösségi közlekedésben sűrítenék és összehangolnák a járatokat, kisebb forgalmú helyeken pedig az atipikus formák elterjedését szorgalmaznák, például a céltaxit, a közösségi kisbuszt.

Az Európai Unió Kohéziós Alap forrásait az LMP kiegészítené és biztosítaná a vasút fejlesztését. A Közlekedés Operatív Programból a városi és elővárosi közlekedés fejlesztésére 2013-ig lehívható több mint 1,5 milliárd eurós keretösszeget a fővárosi dugódíj bevezetésével évi 30-50 milliárd forinttal egészítené ki. A kétes hatékonyságú presztízsberuházások helyett a költséghatékony fejlesztésekre, az elővárosi vonalakra, a kerékpáros közlekedés fejlesztésére és a különböző közlekedési módok közti könnyű váltást segítő infrastruktúra fejlesztésére költenék.

A Civil Mozgalom szinkronizálna

A Civil Mozgalom megszüntetné a közlekedésben a párhuzamosságát. A vasúti és a közúti tömegközlekedést országos és regionális szinten, az érdekeltek bevonásával szinkronizálná. A tömegközlekedők arányát a szolgáltatási színvonal emelésén túl a jobb és kiszámíthatóbb menetrendekkel növelnék.

Szükségesnek tartják, hogy megjelenjen a közlekedésben az energiaválság hatása, támogatnák a csökkentett széndioxid-kibocsátású zöld autók és elektromos városi kisautók, buszok elterjedését. Bevezetné a chipkártyás rendszert a járműveken.

Újraszabályoznák a gépjárművezető képzést, kulturálttá tennék a vasútvonalak, állomások környezetét. A nagy forgalmú utak, autópályák, főútvonalak mentén 100-500 méteres sávban csak erdő művelést engedélyeznének.

A Fidesz a Duna-menti országokkal fogna össze

A Fidesz-KDNP az ország gazdasági kapcsolatainak megújítása, szélesítése keretében újfajta regionális kapcsolatot építene ki vezető külgazdasági és befektető partnerekkel, köztük a Duna menti országokkal, gazdaságokkal.

A legígéretesebb regionális együttműködés a Kárpát-medencei gazdasági tér újjáépítése lehetne, és ennek érdekében fejlesztenék a logisztikai tereket, a tranzitfolyosókat, feloldanák a határövezetekben meglévő szűk közlekedési keresztmetszeteket.

Javítanák a közszolgáltatások minőségét és garantálnák, hogy ezek hozzájárulhassanak a gazdasági és társadalmi versenyképesség megteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.