Az év marketingese
A képen Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója és Jónás Márton, az év marketingese
Egy alig 23 éves fiatalember, Jónás Márton lett az év marketingese. A Marketing Commando által alapított díjat az V. Marketing Szuperkonferencián adták át a Jonex 2000 Kft. tulajdonosának. A konferencián rendezett döntőben öt cégvezető mutatta be saját sikeres marketingstratégiáját egy-egy esettanulmány keretében. A közönség szavazással döntött a díj odaítéléséről. A nyertes fiatal vállalkozó igazi különc: nappal fogorvostan-hallgató, hétvégenként Marcello néven az ország egyik legjobban fizetett bűvésze, mindemellett weboldalakkal foglalkozik. Utóbbival nyerte a díjat is. Ahogy a Figyelőnek elmondta, egy tavalyi Facebook-kampányt ismertetett, mellyel egy nap alatt 29 ezer egyedi látogatót sikerült toboroznia az általa tulajdonolt Online Celeb Blogra. A fiatal tehetség álma egyébként egy fogászati klinika létrehozása, azért fogott online vállalkozásba, mert úgy véli, ebből megkeresheti rá a pénzt.<#zaras_figyelo#>
Webáruházat nyitott a TchiboMárciusban elindult a Tchibo webáruháza, így a 7 Tchibo-üzlet mellett már online is megvásárolhatók a cég kávéi, illetve non-food termékei. A vállalat jelenleg értékben és mennyiségben is piacvezető az őrölt kávék piacán. Értékesítési volumen tekintetében a piaci részesedése 30,5 százalék az elmúlt hónap adatai alapján. „A Tchibo sikerének titka az egyediségben rejlik, hiszen a vállalat már nemcsak egy kávémárkát jelent, hanem egy egyedülálló üzleti modellt valósít meg, ötvözve a kávéértékesítést a Tchibo-üzletek kiskereskedelmi hálózatával, valamint az e-kereskedelemmel” – mondta Andrzej Jackiewicz, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója a Figyelőnek.
Cisco-támogatásEgyedi tanórákhoz adott támogatást a Cisco Magyarország Kft. azzal, hogy több alkalommal is rendelkezésre bocsátotta egyébként magas bérleti díjú telepresence termét. A projekt, amelyhez a támogatást adta, a One World Learning elnevezésű rendezvény, melynek keretében a magyar Berzsenyi Dániel Gimnázium és a kenyai Magnet High School diákjai vehettek részt közös, virtuális tanórákon. A Demokratikus Átalakulásért Intézet által szervezett projekt virtuális kerekasztalánál 8-8 diák és 1-1 tanár foglalt helyet a tanórákon.
A Cisco telepresence terme. Virtuális tanóra.
Mezőgazdasági beruházásokÚj IT-szolgáltató központot avatott fel az AGCO Hungary Kft. Budapesten. A cég mezőgazdasági felszereléseket gyárt, traktorjai, kombájnjai és más mezőgazdasági felszerelései a világ számos pontján készülnek, és 140 országban értékesítik azokat. Az AGCO februárban elnyerte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal Az Év Befektetője 2011 díját a szolgáltató központ kategóriában. Az AGCO budapesti irodája további bővítését tervezi. Szintén mezőgazdasági beruházás, hogy nemrégiben adták át Orosházán 6,9 milliárd forintos beruházással a Linamar Hungary Zrt. mezőgazdasági gépeket és autóalkatrészeket gyártó cég új üzemcsarnokát is, ahol 250 fővel bővül a mai 2100-as létszám. A kanadai gépgyártó hazai leánya a régió legnagyobb ipari foglalkoztatója, amely tavaly 37,3 milliárdos bevételt ért el, és a válság előtt eldöntött, de kitolódó bővítés most főként a mezőgazdasági konjunktúrának szól.
BMW-rekordokA megelőző évvel összevetve a BMW-csoport bevétele 14 százalékkal, az adózás előtti profit 52 százalékkal nőtt 2011-ben. A tavalyi év folyamán 14 százalékkal több BMW, Mini és Rolls-Royce márkájú autót értékesítettek, ami szám szerint rekordot, 1,7 millió járművet jelent.
A BMW és Mini márkák magyarországi importőre is kiváló évet zárt 2011-ben: tavaly összesen majdnem 1500 személyautót értékesítettek, az új autók esetében a 2010-hez viszonyított növekedés 35 százalék. Szintén nőtt a magyar beszállítói volumen a bajor konszernnél: bár a 2011-es eredmények csak későbbre várhatók, valószínűsíthető, hogy az éves beszállítói érték Magyarországról meghaladta az egymilliárd eurót.