Egy spanyolországi járatnyitás bejelentése. Hergeli a riválisokat.
Fotók: MTI/EPA
Járatnyitás bejelentése Hamburgban, 2007-ben. Feltörtek a német piacon is.
O’Leary nemhogy nem ijed meg, ha konfrontálódni kell, de mintha egyenesen keresné a balhét, ha valahol megjelenik, ott lesz esemény, az biztos. A kissé mélynövésű vezérigazgató tipikusan az a fajta, aki állandó adrenalinfröccsben éli az életét, tornádóként söpör végig, bárhová megy. Az utóbbi években gyakorlatilag mindenki ellen nyilvánosan kirohant, aki él és mozog (emlékezetesebb mondásait lásd külön). Szapulja a repülőtereket, a konkurens légitársaságokat, a hivatalnokokat és az utasokat egyaránt. Személye ezzel erősen megosztja a közvéleményt, ám furcsa módon ez mégsem megy a cég rovására. A Ryanair pénzügyi értelemben jó bőrben van a válság ellenére is, sőt, pont annak közepette tud piacot rabolni a versenytársaitól. A vezér kirohanásait és nagyotmondásait természetesen imádja a sajtó, mert aligha találni ma még egy olyan vállalatvezetőt, aki hasonlóra vetemedne. <#zaras_figyelo#>Michael O’Leary híres mondásai
A publicitásról:
•
„Nem bánom, ha hülye ruhákban kell pózolnom vagy bután kell néznem, ha
ez segít. Őszintén szólva semmire sem tartom a személyes méltóságomat.”
Egy éves jelentés sajtótájékoztatójának elején:
•
„Eljött velem két vezérigazgató-helyettes, Howard Miller és Michael
Cawley is, de pillanatnyilag a férfivécében elégítik ki egymást, annyira
felizgultak az eredményeinktől.”
• „Azt mondják, mindig a vevőnek van igaza, de tudják, mit? Mégsem. Néha tévednek, és ezt meg is kell nekik mondani.”
• „A vérfürdő az operatív utasítás.”
2008 novemberében, nem sokkal a globális pénzügyi válság kitörése után:
•
„Recesszióra van szükségünk. Tíz évig tartott a növekedés. A recesszió
megszabadít minket a vacak veszteséges légitársaságoktól, és lehetővé
teszi, hogy olcsóbban tudjunk repülőgépeket venni.”
• „Folyamatosan
küzdünk a kormányokkal, az idióta brüsszeli bürokratákkal vagy a féleszű
környezetvédőkkel, akik a 2+2 összeadást sem tudják elvégezni, és akik
növelni akarják a légi utazás költségeit.”
• „Talán csak egy ellenszenves kis balfék vagyok. Kit érdekel?”
Az apaszerepről:
• „A Ryanair-megközelítést alkalmazom: kiszervezek minden feladatot.”
• „Minden idióta, akit kirúgnak valahonnan, tanácsadóként bukkan fel valahol. Lőjék le a tanácsadókat és a reklámszakembereket!”
•
„Az a baj a légiiparral, hogy néhány gerinctelen szamár vezeti, aki nem
akar kiállni a környezetvédők elé, s annak nevezni őket, amik: hazug
köcsögöknek.”
Arról, hogy a Ryanair nem téríti vissza a jegyek árát:
•
„Nem esünk hasra attól, hogy azt mondják, a nagymama beteg lett. Melyik
részét nem értik a vissza nem térítési szabályzatnak? Nincs
visszatérítés, el lehet húzni a…”
Arról, amikor a belga hatóságok a jegyár-visszatérítésről érdeklődtek hivatalosan:
• „Visszaírtunk nekik, megmondva, hogy kopjanak le.”
Jürgen Weberről, a Lufthansa vezetőjéről, a német terjeszkedés kapcsán:
•
„Weber azt mondja, a németek nem szeretik az alacsony jegyárakat.
Honnan a francból tudja? Sosem kínált nekik egyet sem. A németek pucér
seggel fognak üvegtörmeléken keresztülmászni, hogy megszerezzék a
jegyeket.”
• „Túl sok már az »imádjuk a versenytársainkat« szlogenből. Ez mind hülyeség. Mindenki ki akarja taposni a másik belét.”
Az egyetem elvégzése utáni motivációiról:
• „Ölni tudtam volna a pénzért, a betonfalon is átmentem volna érte.”
Feleségével, Anita Farrell-lel. Szeretnek farmon élni.
Ő azonban a nulláról indult, mert csak a képzését tudták finanszírozni, ezt a hátrányt pedig mihamarabb le akarta dolgozni. Magánélete gyakorlatilag nem volt, nem is nősült meg egészen 2003-ig, azaz 42 éves koráig. Amikor Tony Ryan személyes adótanácsadója lett, az üzletember meglátta benne azt az embert, aki képes lehet átszervezni a légitársaságát, ezért bevonta a cégvezetésbe, és elküldte Amerikába, hogy alaposan tanulja ki az ott már működő, a Southwest Airlines által meghonosított fapados modellt. O’Leary a tanulmányút után visszajött, látott és győzött, a modellt 1994-től kezdve vezérigazgatóként adaptálta az európai viszonyokra, s tökélyre fejlesztette.Sajtótájékoztatón. Imádják az újságírók.
Az sem erősíti a magánélet visszafogottságáról alkotott képet, hogy amikor 2003-ban feleségül vette Anita Farrell korábbi bankárt, az esküvőn egymás sarkát taposták a meghívott celebek, az ifjú pár pedig üzleti osztályon utazott Mauritiusra, a mézeshetekre. Persze az is lehet, hogy a hasonló kicsapongások csupán a feleségének tett engedmények, hiszen O’Leary párszor már nyilvánosan is elejtett arról szóló megjegyzést, hogy Anita néha szeretné a normális emberek életét élni. Állítólag évek óta fűzi a férjét például arra, hogy telente menjenek el pihenni melegebb égtájakra, legalább a közeli Portugália déli részére, ami azért is érdekes, mert a Ryanair részben a hasonló céllal utazókra építette fel az üzletét. O’Leary azonban többnyire ellenáll, mert az utazás általában nem érdekli. Mindig kifejezetten hangsúlyozza, hogy a repülés iránt sosem érdeklődött, nem volt gyermekkori álma, hogy pilóta legyen, és nem is szeretne ebben a hamis pózban tetszelegni. Szerinte a Ryanair ugyanolyan cég, mint a többi, „mint az IKEA vagy a Wal-Mart”, az alapelv ugyanaz, nagy tételben kell vásárolni és alacsony áron kell eladni az árut.Puskás-retrómezben, Budapesten. A Malév-ziccert sem hagyta ki
Ezek után nem meglepő, hogy 338 millió angol fontra becsült vagyonát – állítása szerint – nem használja majd fel három gyermekének helyzetbe hozására sem. O’Leary elég ritkán nyilatkozik a családi ügyeiről, de azt már többször is elhintette, hogy két fiának és a lányának csak a minimális kezdőlökést fogja megadni, nem szeretné annyi tőkével ellátni őket, hogy ne kelljen megdolgozniuk az eredményekért. Azt is kifejezetten fontosnak tartja, hogy a gyerekek a farmon nőjenek fel, az állatok között éljenek, lovakkal, tehenekkel és kacsákkal, a természethez közel, és ne járjanak a pórnéptől elzárt elitiskolákba. Úgy véli, utódai gyakorlatilag elvesztenék a realitásérzéküket, ha egy mesterségesen elszigetelt világban élnék le a gyerekkorukat.Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.