brusszel


A Praktiker növeli piaci jelenlétét Magyarországon

Figyelő Online
2012.08.03  16:10   
mail
nyomtatás
A Praktiker barkácsáruházlánc növelni kívánja piaci jelenlétét Magyarországon, a meglévő 19 áruháza megtartása mellett újabb működési lehetőségeket alakít ki - hangsúlyozta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési és Barkácspiacok Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Elmondta: terveik szerint Magyarországon a meglévők megtartása mellett kisebb egységeket is működtetnének a helyi igényeknek megfelelő árukészlettel. Az ügyvezető igazgató közölte: idén év végéig 200-250 ezer euró beruházással Budapest környékén, illetve Kelet-Magyarországon tesztelik új koncepciójukat, két, 1.000-2.000 négyzetméteres Praktiker üzletet hoznak létre, olyan helyen, amelynek vonzáskörzetében 10-15 ezer ember él.Karl-Heinz Keth kérdésre válaszolva elmondta, hogy az idén a tavalyi 30,06 milliárd forint forgalmat szeretnék megismételni, az első félév adatai alapján ezt időarányosan teljesítették. A magyarországi ügyvezető igazgató utalt arra, hogy a beszállítókat, a vevőket és a munkavállalókat elbizonytalanította a Parktiker-konszern júliusi bejelentése a konszern működésének átszervezéséről, és a spekulációk. Karl-Heinz Keth határozottan kijelentette: Magyarországon nem zárnak be Praktiker áruházat, sőt bővítik a lehetőségeket, és a válság ellenére nem bocsátottak el munkatársat, illetve végrehajtották a dolgozók bérkompenzációját.
Piaci pozíciójuk erősítéseként a vásárlói igények alapján termékcsoportonként három árkategóriában - takarékos, bizalommal ajánlott, minőséget otthonába - alakított kínálatot, a saját márkás termékek körét bővítik. Emellett egyelőre négy áruházban zöld pontot alakítottak ki, ahol a környezetkímélő és energiatakarékos lehetőségekre hívják fel a figyelmet - emelte ki Karl-Heinz Keth.Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a hagyományos áruházak mellett forgalombővülésre számítanak az internetes áruház és a call-center működetésétől is. Példaként említette, hogy folyamatosan bővül az internetes kereskedelemben lebonyolított forgalmuk, amellyel az első félévben 170 millió forint árbevételt ért el.Karl-Heinz Keth kitért arra, hogy a Praktiker AG az idén tavasszal 7 millió euró tőkejuttatást nyújtott a magyarországi Praktikernek, amely fedezetet ad majd a fejlesztésekhez, illetve stabilizálta a magyar leányvállalat helyzetét. A Praktiker magyarországi érdekeltsége májusban európai vámjogi AEO-tanúsítványt kapott, amelyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átvilágítása előzött meg. Ez lehetőséget ad arra, hogy a vállalat könnyebben bonyolítsa le a vámeljárást, és naponta szabad forgalomba helyezhesse az importtermékeket, ami piaci előnyt jelent a versenytársakhoz képest - mutatott rá az ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200